လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ျခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ...၊ ဆင္းရဲလုိခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ...၊ မနာလုိခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ..

Monday, November 21, 2011

သာသနာေတာ္၏ အနာဂတ္ေဘးရန္မ်ား...

 - ဖုႆမေထရ္၏ မိန္႔ၾကားခ်က္ -
ဤဖုႆမေထရ္သည္ ေရွးဘုရားရွင္တုိ႔ထံမွာ ပါရမီျဖည့္လာခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ျဖစ္ရာဘ၀မွာ နိဗၺာန္ကုိ ရည္မွန္း၍ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလာခဲ့သည္။ သုိ႔ျဖင့္ လူ႕ျပည့္နတ္ျပည္တုိ႔​၌ ေခါက္တုံ႔လူးလာ က်င္လည္လာ ခဲ့ရသည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာ ပြင့္ေတာ္မူလာသည့္အခ်ိန္မွာ ပေဒသရာဇ္မင္း(ဘုရင္ခံ)တစ္ဦး၏ သားျဖစ္လာခဲ့သည္။ သူ၏ အမည္မွာ ဖုႆျဖစ္ပါသည္။
ဖုႆမင္းသား အရြယ္ေရာက္လာသည့္အခါ မင္းသားမ်ားသင္ယူရမည့္အတတ္မ်ားကုိ တတ္ေျမာက္ လာခဲ့သည္၊ ေရွးပါရမီကုသုိလ္၏ ကူညီေထာက္ပံ့မႈေၾကာင့္ သူသည္ ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ စိတ္ပါ၀င္စားမႈ မရွိေခ်၊ မေထရ္ႀကီးတစ္ပါးထံမွာ တရားနာရသည့္အခါ ၾကည္ညိဳသဒၶါ ျဖစ္ပြားလာ၍ ရဟန္းျပဳသည္။
သူသည္ ရဟန္းျပဳၿပီးသည့္ေနာက္ စ႐ုိက္အားေလ်ာ္ေသာကမၼ႒ာန္းကုိ ယူသည္၊ သမထဘာ၀နာကုိ ပြားမ်ားအားထုတ္သည့္အခါ စ်ာန္ရလာခဲ့သည္၊ ယင္းရလာေသာစ်ာန္ကုိ အေျခခံထားကာ ၀ိပႆနာကုိ ႐ႈမွတ္ ပြားမ်ားျပန္သည္၊ မၾကာမီပင္ အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါးတုိ႔ကုိ ရလာခဲ့သည္၊ စ်ာန္အဘိညာဥ္တုိ႔ႏွင့္တကြ အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္လာခဲ့သည္။
တစ္ေန႕သ၌ မိမိမ်ိဳးႏြယ္ရင္းျဖင့္ ပ႑ရ-မည္ေသာရေသ့တစ္ဦးသည္ ဖုႆမေထရ္ထံမွာ တရားနာေနခဲ့သည္၊ ထုိစဥ္ ရဟန္းေတာ္အမ်ားအျပားလည္း အနီးမွာ ထုိင္ေနၾကသည္။
ယင္းရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ သီလအက်င့္ႏွင့္ျပည့္စုံၾကသည္၊ စကၡဳစေသာဣေႃႏၵတုိ႔ကုိ လည္း ေကာင္းစြာ ေစာင့္စည္းၾကသည္၊ ကာယဂတာသတိဘာ၀နာကုိလည္း ပြားမ်ားထားၾကသည္၊ သမထ ကုိလည္း ပြားမ်ားအားထုတ္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ပ႑ရ-ရေသ့သည္ ယင္းရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ေတြ႕ရသည့္အခါ စိတ္ၾကည္လင္လာသည္၊'' ဒီအက်င့္ဟာ ေလာကမွာ ၾကာရွည္ေလးျမင့္ တည္ေနခဲ့ရင္ ေကာင္းမွာပဲ''ဟု စိတ္ကူးႀကံစည္မိသျဖင့္ ဖုႆေထရ္ကုိ ေလွ်ာက္ထားသည္။
''အရွင္ဘုရား… ေနာင္အနာဂတ္ကာလမွာ ရဟန္းေတာ္ေတြရဲ႕ အလုိဆႏၵႏွင့္ အသြင္အျပင္(အက်င့္) ဟာ ဘယ္လုိ ျဖစ္လာမွာပါလဲ…?
ရေသ့၏စကားကုိ ၾကားရသည့္အခါ ဖုႆေထရ္က အနာဂတံ​သဥာဏ္ျဖင့္ ၾကည့္ေတာ္မူသည္၊ ရဟန္းႏွင့္ရဟန္းမမ်ားတုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာမည့္အျဖစ္အမွန္ကုိ ေတြ႕ျမင္ေတာ္မူသည္၊ သုိ႔ျဖင့္ ပ႑ရရေသ့အား ယင္းအေၾကာင္းကုိ ေျပာေဟာမိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္။
ေနာင္အခါမွာ အမ်က္ထြက္ေလ့ရွိတဲ့(စိတ္ဆုိးတဲ့)ရဟန္း၊ ရန္ၿငိဳးထားတတ္တဲ့ရဟန္း၊ သူတပါးရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ ေခ်ဖ်က္တတ္တ့ဲရဟန္း၊ အလြန္ေဆာင့္ၾကြားၾကြားႏုိင္တဲ့ရဟန္း၊ ဂုဏ္မရွိဘဲ ဂုဏ္ရွိဟန္ေဆာင္ၿပီး စဥ္းလဲေကာက္က်စ္တဲ့ရဟန္း၊ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ကုိယ့္ထက္သာ မနာလုိတဲ့ရဟန္း၊ ဂုိဏ္းဂဏစြဲ ပုဂၢဳိလ္စြဲနဲ႕ ၀ါဒမ်ဳိးစုံ ျငင္းခုံၾကတဲ့ရဟန္း ဒီလုိရဟန္းမ်ိဳးေတြ အမ်ားအျပား ျဖစ္ေပၚလာၾကလိမ့္ မယ္။
(ၿပီးေတာ့ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္က တကယ္နားမလည္ဘဲ) နက္နဲတဲ့သူေတာ္ေကာင္းတရား(သဒၶမၼသုံးျဖာ သာသနာ)ကုိ နားလည္တယ္လုိ႔ ထင္တဲ့အတြက္ သူေတာ္ေကာင္းတရားရဲ႕ ဒီဘက္ကမ္းမွာသာ က်က္စား သူေတြ (သူေတာ္ေကာင္းတရားမွာ မက်က္စားႏုိင္သူေတြ)၊ ေပါ့တီးေပါ့ဆႏုိင္သူေတြ (လွ်ပ္ေပၚ ေလာ္လည္ တည္ၾကည္ေလးနက္မႈ မရွိသူေတြ)၊ သူေတာ္ေကာင္းတရားမွာ ႐ုိေသေလးစားမႈ မရွိသူေတြ သီးတင္း သုံးေဖာ္အခ်င္းခ်င္း ႐ုိေသေလစားမႈ မရွိသူေတြ အမ်ားအျပားျဖစ္ေပၚလာၾကလိမ့္မယ္။
ေနာင္အခါ (သတၱ၀ါအေပါင္း)မွာ အျပစ္ေတြ အမ်ားအျပား ျဖစ္ေပၚလာလိမ့္မယ္၊ ဘုရားရွင္ က ေသခ်ာက်န ေဟာျပထားတဲ့ ဒီပရိယတ္တရားေတာ္ကုိ ပညာမဲ့ ရဟန္းေတြက ညစ္ႏြမ္းေအာင္ လုပ္လာၾက လိမ့္မယ္။
ေနာင္အခါ ႏႈတ္ၾကမ္း လွ်ာၾကမ္း စာေပပရိယတ္ မတတ္ကၽြမ္းတဲ့(အလဇၨီ ဒုႆီလ)ရဟန္းေတြက သီလသုတစတဲ့ဂုဏ္မရွိေပမယ့္ သံဃာ့အလယ္မွာ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ဆုံျဖတ္ေျပာဆုိကာ (အေပါင္းအသင္း) အင္အား ေကာင္းလာၾကလိမ့္မယ္၊ (သံဃာ့အလယ္မွာ ကုိယ္အလုိရွိသမွ်ကိစၥကုိ အတည္ျပဳေပးႏုိင္ ေလာက္ေအာင္ အားရွိလာၾကလိမ့္မယ္။)
ေနာင္အခါမွာ မေကာင္းမႈမွ ရွက္ၾကတဲ့အျပင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ကုိ အလုိမရွိၾကတဲ့ (သီလ၀ႏၱ)ရဟန္း ေတြက သီလ.သုတစတဲ့ဂုဏ္ေတြႏွင့္ျပည့္စုံေပမယ့္ သံဃာ့အလယ္မွာ အမွန္အကန္ (တရားလမ္းေၾကာင္း အတုိင္း) ေျပာဆုိၾကရင္ (ပရိသတ္မွာ အလဇၨီမ်ားေနတဲ့အတြက္ ေထာက္ခံမယ့္သူ မရွိဘဲ) အားနည္းလာ ၾကလိမ့္မယ္၊ (ေအာင္ျမင္မႈရရွိၾကမယ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။)
ေနာင္အခါမွာ (အလဇၨီ ဒုႆီလ)ရဟန္းေတြက (အပ္.မအပ္/ေတာ္.မေတာ္ နာမလည္ၾကဘဲ)ေရႊ.ေငြ လယ္.ယာ.ဆိတ္.သုိး.ကၽြန္မိန္းမ.ကၽြန္ေယာက်္ားေတြကုိ (ကုိယ့္အတြက္)သာယာ အလွဴခံလာၾကလိမ့္မယ္။
ေနာင္အခါမွာ သူတစ္ပါးကုိ အထင္ေသးအျမင္ေသး ကဲ့ရဲ႕ေလ့ရွိတဲ့ရဟန္းေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ကုိယ္မႈ. ႏႈတ္မႈ. စိတ္မႈေၾကာင့္ပဲ စတုပါရိသုဒၶိသီလမွာ မတည္ႏုိင္ၾကေတာ့ဘဲ သားတိရိစၦာန္ေတြ လုိ မာနအလံထူကာ ျငင္းခုံမႈမွာသာ စိတ္ပါ၀င္စားၾကၿပီး လွည့္လည္ေနၾကလိမ့္မယ္။
ေနာင္အခါမွာ စိတ္မတည္ၿငိမ္တဲ့ရဟန္းေတြ ျဖစ္ေပၚလာလိမ့္မယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ (ေကာဓ.မာနျဖင့္) စိတ္ခက္ထန္တဲ့ ရဟန္းေတြ၊ ပစၥည္းလွဴခ်င္လာေအာင္ ေျမွာက္ပင့္ေျပာဆုိတတ္တဲ့ ရဟန္းေတြ၊ ႏြားခ်ိဳပမာ သိသာထင္ရွား ကိေလသာမ်ားတဲ့ ရဟန္းေတြက အရိယာမ်ားလုိ ဟန္ေဆာင္၀ါၾကြား သကၤန္းညိဳႀကီးမ်ားကုိ ၀တ္ရုံၿပီး လွည့္ပတ္သြားလာေနၾကလိမ့္မယ္။
ေနာင္အခါမွာ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လည္ တည္ၾကည္ေလးနက္မႈမရွိတဲ့ ရဟန္းဆုိး ရဟန္းပ်က္ေတြက ဆံပင္ေတြကုိ ေခါင္းလိမ္းဆီလူးကာ ေကာင္းစြာဖီးထားတဲ့အျပင္ (ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ႏွစ္လအတြင္း လက္ႏွစ္သက္ရွည္သည္အထိ ဆံပင္မ်ားကုိ မရိတ္ဘဲ ထားႏုိင္သည္။) ကုလားမ်ားလုိ မ်က္ေရးကြင္းလ်က္ ဆင္စြယ္ေရာင္မွ် ဆုိးထားတဲ့ (အ၀ါႏု)သကၤန္းကုိ ၀တ္ရုံၿပီး လမ္းမႀကီးမွာ လွည့္လည္သြားလာ ေနၾကလိမ့္ မယ္။
ေနာင္အခါမွာ (ယင္းရဟန္းဆုိး ရဟန္းပ်က္ေတြက) အ၀တ္ျဖဴေတြကုိ တပ္မက္ႏွစ္သက္ၾကတ့ဲ အတြက္ အရိယာပုဂၢဳိလ္ေတြ မစက္ဆုပ္သင့္(ျမတ္ႏုိးသင့္တဲ့) အပ္စပ္ေအာင္က်က်နနဆုိးထားတဲ့အတြက္ ဘုရားရဟႏၱာ ေတြရဲ႕ ေအာင္လံသဖြယ္ အလြန္တင့္တယ္တဲ့သကၤန္းကုိ စက္ဆုပ္ရြံမုန္းလာၾကလိမ့္မယ္၊ (အျဖဴသက္သက္ကုိ  ၀တ္ရုံရင္ ရဟန္းအသြင္ကုိ စြန္႔ရေရာက္လိမ့္မယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳးနဲ႕ ဆင္စြယ္ေရာင္ဆုိးၿပီး ၀တ္ေနၾက လိမ့္မယ္-ဆုိလုိသည္၊ ဤစကားရပ္သည္ ေရွးစကားရပ္၏ အေၾကာင္းျပ ျဖစ္သည္။)
ေနာင္အခါမွာ (အဲဒီရဟန္းဆုိး ရဟန္းယုတ္ေတြဟာ) လာဘ္လာဘကုိ လုိခ်င္မက္ေမာလာၾက လိမ့္မယ္၊ ဆြမ္းခံရတာကုိေတာင္မွ ပ်င္းလာၾကလိမ့္မယ္၊ ရဟန္းတရားအားထုတ္ဖို႕ လုံ႕လ၀ီရိယေလ်ာ့ပါး လာၾကလိမ့္မယ္၊ ေတာေက်ာင္းေနရမွာ စိတ္ၿငိဳျငင္ပင္ပန္းၿပီး ရြာနီးေက်ာင္းမွာပဲ ေနၾကလိမ့္မယ္။
ေနာင္အခါမွာ (ရဟန္းဆုိးရဟန္းယုတ္ေတြဟာ) အၿမဲတမ္း မွားယြင္းတဲ့ အသက္ေမြးမႈကုိ စိတ္ပါ၀င္စား စြာ အားထုတ္လာၾကတဲ့အတြက္ လာဘ္လာဘေပါမ်ားေနၾကတဲ့ ဒုႆီလရဟန္းႀကီးေတြကုိ အတုယူကာ က်င့္သုံးလာၾကလ်က္ သီလကုိ မေစာင့္ေရွာက္ၾကေတာ့ဘဲ လာဘ္လာဘျဖစ္ေပၚလာေအာင္ မင္းစုိးရာဇာ ၾသဇာအာဏာရွိတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြကုိ ခ်ဥ္းကပ္ေနၾကလိမ့္မယ္။
ေနာင္အခါမွာ လာဘ္လာဘ(ပစၥည္းေလးပါး) မေပါမ်ားတဲ့ ရဟန္းေတြဟာ အပူေဇာ္ခံၾကရမယ္မဟုတ္ ေတာ့ဘူး၊ သီလကုိ အင္မတန္ခ်စ္ျမတ္ႏုိးၾကတဲ့ ပညာရွိရဟန္းေတြကုိေတာင္မွ (ပစၥည္းေလးပါးမေပါမ်ားတဲ့ အတြက္) အဲဒီလာဘ္လာဘကုိ လုိခ်င္မက္ေမာေနၾကတဲ့ ရဟန္းသာမေဏေတြ က မွီခုိဆည္းကပ္မႈ ျပဳၾကေတာ့ မယ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ေနာင္အခါမွာ အခ်ိဳ႕ရဟန္းေတြဟာ မိမိရဲ႕ အလံသဖြယ္ျဖစ္တဲ့ ေညာင္ေခါက္ဆုိးသကၤန္းကုိ ကဲ့ရဲ႕ရႈတ္ခ် စက္ဆုပ္ၾကလ်က္ တိတၳိတုိ႔ရဲ႕ အလံသဖြယ္ျဖစ္တဲ့ အ၀တ္ျဖဴ(ဆင္စြယ္ေရာင္အ၀တ္) ကုိ ေဆာင္ၾကလိမ့္မယ္၊ ၀တ္ရုံၾကလိမ့္မယ္။
ေနာင္အခါမွာ အလဇၨီရဟန္းေတြက ဖန္ရည္ဆုိးသကၤန္းကုိ ရုိေသေလးစားၾကမယ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ သကၤန္းမွာ ပစၥေ၀ကၡဏာဆင္ျခင္မႈကုိလဲဘဲ ျပဳၾကမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
အဆိပ္လူးျမား စူး၀င္ခံရတဲ့အတြက္ အလြန္အမင္း ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ၿပီး ကုိယ္ေဖာက္ျပန္ျခင္း သုိ႔ ေရာက္ေနတဲ့ ဆဒၵန္ဆင္မင္းမွာ မႀကံစည္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ထက္ျမတ္ျပင္းထန္တဲ့ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ ျဖစ္ခဲ့ ဘူးတယ္။
သိသာရုံေလး ေျပာျပပါဦးမယ္၊ အဲဒီအခါတုန္းက ဆဒၵန္ဆင္မင္းဟာ က်နစြာ ဆုိးထားတဲ့အတြက္ အရိယာတုိ႔ရဲ႕ အလံသဖြယ္ျဖစ္ေနတဲ့သကၤန္းကုိ ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္၊ ဒါနဲ႕ အဲဒီခဏမွာပဲ အက်ိဳးစီးပြားနဲ႕ စပ္ယွဥ္တဲ့ စကားေတြကုိ ေျပာဆုိခဲ့ပါတယ္။
ကိေလသာဖန္ရည္ရွိေနသူ. ဣေျႏၵမေစာင့္စည္းသူ.မွန္ကန္စြာ မေျပာဆုိသူ(ဒီလုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြဟာ) ဖန္ရည္ဆုိးအ၀တ္ကုိ မ၀တ္ရုံထုိက္ မ၀တ္ရုံသင့္ပါဘူး။
ကိေလသာဖန္ရည္ကုိ စြန္႔ၿပီးသူ. စတုပါရိသုဒၶိသီလကုိ ေကာင္းစြာ ထိန္းေနသူ. ဣေျႏၵေတြကုိ ေစာင့္ေရွာက္သူ. မွန္ကန္စြာ ေျပာဆုိသူ (ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ)ကသာ ဖန္ရည္ဆုိးအ၀တ္ကုိ တကယ္၀တ္ရုံသင့္ ၀တ္ရုံထုိက္ပါတယ္။
သီလပ်က္စီးေနသူ. သီလကုိ သုတ္သင္ႏုိင္တဲ့ ပညာမရွိသူ. ဒုႆီလလုိ႔ ထင္ရွားေနသူ. ဂနာမၿငိမ္ ဣေျႏၵမရသူ. သီလပ်က္စီးတ့ဲအတြက္ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနသူ. စိတ္မတည္ၿငိမ္သူ. အကုသုိလ္လုပ္ရမွာကုိ ရွက္ေၾကာက္မႈမရွိသူမ်ားဟာ ဖန္ရည္ဆုိးအ၀တ္ကုိ မ၀တ္ရုံထုိက္ဘူး။
စတုပါရိသုဒၶိသီလျပည့္စုံသူ. ရာဂကင္းသူ. တည္ၾကည္သူ. သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္တဲ့ စိတ္အႀကံရွိသူေတြ ဟာ ဖန္ရည္ဆုိးအ၀တ္ကုိ အမွန္ပဲ ၀တ္ရုံထုိက္ပါတယ္။
သီလမရွိတဲ့အျပင္ စိတ္မတည္ၿငိမ္သူ. မာန္မာနတက္ၾကြေနသူ. မုိက္မဲသူမ်ိဳးဟာ အ၀တ္ျဖဴႏွင့္သာ ထုိက္တန္တယ္၊ ဖန္ရည္ဆုိးအ၀တ္ဟာ သူ႕အတြက္ ဘာလုပ္စရာတဲ့လဲ…? (သူဟာ ဖန္ရည္ဆုိးအ၀တ္ႏွင့္ မထုိက္တန္ပါဘူး။)
(သကၤန္းကုိ ေဆာင္ေသာပုဂၢိဳလ္. သကၤန္းကုိ ျမတ္ႏုိးေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ဒုစရုိက္မွ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ ပါသည္-ဟု သကၤန္းကုိ အေလးဂရုျပဳေစရန္ ဖုႆေထရ္က ဆဒၵႏၱဇာတ္ကုိ သာဓကတင္ျပေတာ္မူသည္။)
ေနာင္အခါမွာ ရာဂစတဲ့အျပစ္ေတြရဲ႕ ဖ်က္ဆီးမႈကုိ ခံေနရတဲ့ စိတ္ရွိၿပီး ဘုရားကုိလည္း မေလးစား၊ တရားကုိလည္း မေလးစား၊ သံဃာကုိလည္း မေလးစား၊ သိကၡာကုိလည္း မေလးစား၊ အခ်င္းခ်င္းကုိလည္း မေလးစားၾကတဲ့ အလဇၨီရဟန္းႏွင့္ ရဟန္းမေတြက ေမတၱာဘာ၀နာနဲ႕ ထုံမႊမ္းထားတဲ့ စိတ္ရွိေနၾကတဲ့ အတြက္ပဲ ေလာကဓံႀကံဳ မတုန္လႈပ္ၾကတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြကုိ ဖိႏွိပ္လာၾကလိမ့္မယ္။
(ရဟန္းဆုိး ရဟန္းယုတ္ေတြက) ဒီလုိ အက်င့္သီလႏွင့္ျပည့္စုံသူေတြကုိ ေတြ႕ျမင္ရတဲ့အခါ (ဒကာဒကာမေတြက) သူတုိ႔ကုိသာ ခ်ီးမြမ္းေျမွာက္စားၾကၿပီး ငါတုိ႔တစ္ေတြကုိ အထင္ႀကီးၾကေတာ့မယ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ေတြးၿပီး မိမိတုိ႔အား မရုိေသမွာကုိ စုိးရိမ္တဲ့အတြက္ တစ္နည္းနည္းနဲ႕ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ထြက္ေျပးေအာင္ ႏွိပ္စက္လာၾကလိမ့္မယ္။ (႒)
ေနာင္ကာလမွာ ဥပဇၥ်ာယ္ျဖစ္တဲ့ မေထရ္မ်ားက သကၤန္း၀တ္ရုံမႈစတဲ့ ရဟန္းက်င့္၀တ္ေတြကုိ သင္ေပးၾကေပမယ့္ ပညာကလဲ မရွိ. ဒုႆီလလုိ႔လဲ ထင္ရွားေနတဲ့အျပင္ လုပ္လုိရာလုပ္ေနၾကတဲ့ တပည့္မုိက္ ကေလးေတြက နာယူၾကမယ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ျမင္းယုတ္ျမင္းၾကမ္းဟာ ျမင္းလွည္းေမာင္းသမားရဲ႕ စကားကုိ နားမေထာင္သလုိ အခ်င္းခ်င္း ရုိေသ ေလးစားမႈမရွိၾကတဲ့အတြက္ အဲဒီ သင္ေပးတုိင္း မက်င့္ၾကတဲ့ရဟန္းမုိက္ေလးေတြဟာ ဆရာဥဇၥ်ာယ္ တုိ႔ရဲ႕ စကားကုိ ရုိေသက်ိဳးႏြံစြာ နာခံၾကမယ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ဒီနည္းအတုိင္း ေနာင္အနာဂတ္မွာ ေနာက္ပုိင္းအခ်ိန္ေရာက္လာလုိ႔ရွိရင္ ရဟန္းေတြႏွင့္ ရဟန္းမေတြ မွာ မေကာင္းတဲ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာလိမ့္မယ္။

ေနာက္ပုိင္းအခ်ိန္ဟူသည္ အဘယ္နည္း….?
တတိယသဂၤါယနာတင္ရာ အခါကစၿပီး ေနာက္ပုိင္းအခ်ိန္ဟု အခ်ိဳ႕က ဆုိၾကသည္၊ ယင္းအဆုိကုိ အခ်ိဳ႕က လက္မခံၾက၊ ယင္းလက္မခံသူတုိ႔၏ ေထာက္တည္ရာကုိ ျပပါဦးမည္…။
၁။ ၀ိမုတၱိယုဂ = အရိယာပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ ေခတ္
၂။ သမာဓိယုဂ = စ်ာနလာဘီ (စ်ာန္ရ)ပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ ေခတ္၊
၃။ သီလယုဂ = သီလ၀ႏၱ(သီလရွိေသာ)ပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ ေခတ္၊
၄။ သုတယုဂ = သီလမရွိ၊ အၾကားအျမင္မွ်သာရွိေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ ေခတ္၊
၅။ ဒါနယုဂ = အၾကားအျမင္မရွိ၊ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းမႈသာရွိေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ ေခတ္။
ဤသုိ႔ သာသနာေတာ္မွာ ေခတ္(ယုဂ) ၅-မ်ိဳး ရွိေနပါသည္။
ယင္းယုဂ္ငါးမ်ိဳးတုိ႔တြင္ ၀ိမုတၱိယုဂသည္ ေရွးဦးဆုံးျဖစ္သည္၊ ၀ိမုတၱိယုဂကြယ္လွ်င္ သမာဓိယုဂ ျဖစ္ သည္။ သမာဓိယုဂကြယ္လွ်င္ သီလယုဂျဖစ္သည္။ သီလယုဂကြယ္လွ်င္ သုတယုဂျဖစ္သည္။
သီလ မစင္ၾကယ္ေသာပုဂၢိဳလ္က လာဘ္လာဘစသည္ကုိ လုိလားသည့္အတြက္ ပရိယတ္အၾကားအျမင္မ်ားေအာင္ တစ္စိတ္တေဒသအားျဖင့္  အားထုတ္သင္ၾကား သည္။ ေဒြမာတိကာအဆုံးရွိေသာ ပရိယတ္လုံး၀ ကြယ္ေပ်ာက္ခ်ိန္က စၿပီး အသြင္မွ်သာ ၾကြင္းက်န္ေပလိမ့္မည္။ ထုိအခ်ိန္၌ ရသည့္နည္းျဖင့္ ပစၥည္းဥစၥာ စုေဆာင္း၍ စြန္႔လႊတ္လွဴဒါန္းၾကသည္၊ ယင္းသုိ႔ စြန္႔လႊတ္လွဴဒါန္းျခင္း အက်င့္သည္ပင္ သူတုိ႔၏ ေနာက္ဆုံး အက်င့္ေကာင္းမည္ေတာ့သည္။
ထုိေခတ္(ယုဂ္)ငါးမ်ိဳးတုိ႔တြင္ သုတယုဂမွစ၍ ေနာက္ပုိင္းအခ်ိန္မည္ေတာ့သည္ဟု ဆုိၾကသည္။
ဆရာအသီးသီးတုိ႔က ၀ါဒကြဲျပား အမ်ိဳးမ်ိဳးဆုိထားေစကာမူ သာသနာမွာ ျဖစ္ေပၚေနေသာ အေျခအေန ႏွင့္ ညွိႏႈိင္းတုိင္းတာ၍ ေနာက္ပုိင္းအခ်ိန္ ေရာက္မေရာက္ကုိ စာဖတ္သူမ်ားကုိယ္တုိင္ပင္ စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ေစ လုိပါသည္။
ဖုႆေထရ္က ေနာင္အနာဂတ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ေဘးႀကီးကုိ ပ႑ရ-ရေသ့အား ေဟာျပၿပီး သည့္ေနာက္ ထုိေနရာမွာ စုေ၀းေနထုိင္ၾကသည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ဆက္လက္ၾသ၀ါဒ ေပးေတာ္မူျပန္ သည္။
'' ဒီ အနာဂတ္ေဘးႀကီး မေရာက္လာခင္ ငါ့ရွင္တုိ႔က ဆုံးမစကားကုိ နာခံၾကပါ၊ စိတ္သေဘာ ထား ႏူးညံ့ၾကပါ၊ တစ္ဦးကုိ တစ္ဦးက ရုိေသေလစားၾကပါ။ သတၱ၀ါအကုန္လုံး အေပၚမွာ ေမတၱာစိတ္ ထားၾကပါ၊ သနားၾကင္နာၾကပါ၊ သီလေစာင့္ၾကပါ၊ အားထုတ္လုံ႕လ၀ီရိယရွိၾကပါ၊ စိတ္ထဲက နိဗၺာန္ကုိ ရည္မွန္းၿပီး အၿမဲတမ္း ခုိင္ခုိင္ၿမဲၿမဲ အားထုတ္ထားၾကစမ္းပါ။
ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့ဆမႈကုိ ေဘးႀကီးလုိ႔ မေမ့ေလ်ာ့မေပါ့ဆမႈကုိ ေဘးကင္းေၾကာင္းလုိ႔ သိျမင္ၾကၿပီး အဂၤါရွစ္ပါးရွိတဲ့ အရိယမဂ္ကုိ ပြားမ်ားၾကပါ၊ ေသျခင္းကင္းျပတ္ရာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳကာ (မဂ္တရား ဖုိလ္တရားေတြကို အဆင့္ဆင့္) ကုိယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေစၾကပါ.."
(ေသာတာပတၱိမဂ္မွ်နဲ႕ ရပ္တန္႕မေနၾကဘဲ အထက္မဂ္သုံးပါးျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ပြားမ်ားအားထုတ္ ၾကပါ၊ ဒီလုိအားထုတ္ရင္ ငါ့ရွင္တုိ႔ရဲ႕ အပၸမာဒဘာ၀နာဟာ ထိပ္ဆုံးသုိ႔ ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္ဟု ဆုိလုိပါသည္။) (ေထရ-႒၊၂။၃၅၈)
သုခီ အတၱာနံ ပရိဟရႏ​ ၱဳ
(မိမိတုိ႔ ရရွိထားေသာခႏၶာ၀န္ထုပ္၀န္ပုိးကုိ ခ်မ္းသာစြာ သယ္ပုိးရြတ္ေဆာင္ႏုိင္ၾကပါေစ..)

1 comments:

Unknown said...

ဒီပိုစ့္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts