လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ျခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ...၊ ဆင္းရဲလုိခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ...၊ မနာလုိခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ..

Thursday, February 16, 2012

သင့္ လက္ညႈိးကုိ သတိထား၍ ထုိးပါ



(ဓမၼဒႆန = အေတြးအျမင္)
လူသည္ စြမ္းအားရွင္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ လက္ညႈိးထုိး ညႊန္ျပတတ္သူ လည္းျဖစ္၏။ လက္ညႈိးသည္ မိမိကုိယ္ကုိ ထုိးညႊန္ေသာ လက္ညႈိးႏွင့္ သူတစ္ပါးကုိ ထုိးညႊန္ေသာ လက္ညႈိး ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိရာတြင္ တစ္မ်ိဳး နွင့္တစ္မ်ိဳး တူညီမႈမရွိပါေခ်။ မိမိကုိယ္ကုိ ထုိးညႊန္ေသာ လက္ညႈိးသည္ “အတၱ”ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ ေၾကာင့္ အင္အားရွိ၏။ ဟန္၊ မာန္၊ ဌာန္တုိ႔ႏွင့္လည္း ျပည့္စုံ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္မက ပင္ ေထာင္တက္ ၍ အာမခံခ်က္ ေပးေနသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
          သူတစ္ပါးကုိ ထုိးညႊန္ျပတတ္ေသာလက္ညႈိးသည္ အင္အား-ဟု မဆုိသာေသာ္လည္း စုိက္ခ်လုိက္ ေသာဂုဏ္သတၱိႏွင့္အတူ မ်က္စိမ်က္ႏွာပ်က္ျခင္း၊ ပါးစပ္ရြဲ႕ျခင္း၊ အသားေရာင္ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းစေသာ အေဖာ္အင္အား ပုိမုိမ်ားျပားလွေပသည္။ အဘယ္မွ်ပင္ မ်ားျပားလွပါေသာ္လည္း စုိက္ခ်လုိက္ေသာဂုဏ္သတၱိ သည္ တစ္ဖက္သား၏ သီလဂုဏ္ သမာဓိဂုဏ္ ပညာဂုဏ္ဟူေသာနံရံတုိ႔ႏွင့္ ထိေတြ႕ေသာအခါ ေနာက္သုိ႔ သြားတတ္ေလသည္။

          မ်က္စိမ်က္ႏွာမ်ားကလည္း ႐ႈံ႕တြကာ ‘ ဇီးကြက္ေလာက္ေတာ့ ငွက္တုိင္းလွရဲ႕ ’ဟူေသာအသံလႈိင္းတုိ႔ သည္လည္း တုန္ရီစြာ ထြက္ေပၚလာၾကေလသည္။ အစားအတြက္ ဘုရား-ဟု ၀န္ခံထားၾကေသာ ထင္တစ္လုံး ပုိင္ရွင္ တကၠတြန္းႀကီးတုိ႔သည္ သူေဌးပုဏၰ၏ ေနအိမ္ သုိ႔ ေရာက္ရွိလာၾကေသာအခါ ေကၽြးေမြးဧည့္ခံေသာ အစားအစာတုိ႔ကုိ စားသုံးေနၾကစဥ္ ေက်ာင္းအမႀကီး ၀ိသာခါအရွင္မ၏ ပါးစပ္က “အေဟာ ဗုေဒၶါ = သစၥာေလး ပါးကုိ သိေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေၾသာ္ အံ့ၾသဖြယ္ပါတကား”ဟူေသာ အသံကုိ ၾကားသိသြားၾကေသာအခါ စားထားေသာအစာမ်ားပင္ အံထြက္က်လာၾကေလသည္။

          တကၠတြန္းႀကီးတုိ႔သည္ အျပစ္အမ်ိဳးမ်ိဳးျပ၍ ဗုဒၶအား လက္ညႈိးထုိး ညႊန္ျပတတ္ၾကေသာ လူမ်ားျဖစ္ျခင္း ေၾကာင့္ ထုိဗုဒၶအား ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳေသာအသံကုိ ၾကားၾကရေသာအခါ ေက်ာက္နံရံႀကီးႏွင့္ ထိေတြ႕လုိက္ရဘိ သကဲ့သုိ႔ စားၿပီးေသာအစာမ်ား အံထြက္က်လာေအာင္ အ႐ုပ္ဆုိးသြားၾကေလသည္။

          ထုိ႔ျပင္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ အရွင္အႏု႐ုဒၶါမေထရ္ႏွင့္အတူ သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ၀င္ေရာက္လာခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶက --- “နတ္မ်က္စိကဲ့သုိ႔ စူးရွထက္ျမတ္ေသာ အျမင္ရွိသူ(ဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ္)အရာမွာ အႏု႐ုဒၶါ သည္ အသာလြန္ဆုံး”ဟူေသာ ဆု(ဧတဒဂ္)ကုိ ေပးေတာ္မူလုိက္ေသာအခါ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ ၀မ္းမသာႏုိင္ ဘဲ ငါလည္း ရမွာပဲ-ဟူေသာ ထင္တစ္လုံးကုိ တပ္ဆင္ခဲ့ေလသည္။

          ဆု-ဟူသည္ ေတာင္းယူ၍ ရေကာင္းေသာအရာ မဟုတ္ပါ။ အကယ္၍ ရလာလွ်င္လည္း ထုိဆုသည္ ဘာမ်ားတန္ဖုိးႀကီးပါေလေတာ့မည္နည္း။ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ သံဃာ့အစည္းအေ၀းႀကီးတစ္ခုႏွင့္ ႀကံဳေလ တုိင္း ဘုရားရွင္ ျမင္ေလာက္ေသာေနရာ၌ ထုိင္ကာ---- ဗုဒၶက ငါ့အား အဘယ္သုိ႔ေသာဆု (ဧတဒဂ္)မ်ိဳး ကုိ ေပးေလမလဲ-ဟု မ်က္ေစာင္းတစ္ခဲခဲျဖင့္သာ ေစာင့္ဆုိင္းေနခဲ့ပါသည္။

          သုိ႔ေသာ္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ ထင္ထားသလုိကား ျဖစ္မလာခဲ့ပါေခ်။ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ႏွင့္ အရွင္ မဟာေမာဂၢလာန္မေထရ္တုိ႔အား (ေဆြမေတာ္ မ်ိဳးမစပ္၊ ေသြးမနီးကပ္သူတုိ႔အား) အစဥ္ေက်ာ္ ၍ ေပးေတာ္မူ လုိက္ေသာအခါ ေဒါသအမ်က္ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္ေပၚလာေတာ့သည္။ ျဖည့္က်င့္ခဲ့ေသာ ပါရမီတုိ႔ကုိ မျမင္ေတာ့ဘဲ တစ္ဖက္သတ္ မ်က္ႏွာလုိက္သည္ဟုပင္ ထင္ခဲ့သည္။

          ဂုဏ္ေဖာ္လုိသူသည္ ေဖာ္လုိေသာဂုဏ္မရေသာအခါ ဗုဒၶကုိပင္ ေသေၾကာင္းႀကံစည္တတ္ေၾကာင္း အရွင္ေဒ၀ဒတ္က သက္ေသျပသြားခဲ့သျဖင့္ ဗုဒၶသာသနာသမုိင္းတစ္ေခတ္လုံးတြင္ ကမၸည္းတင္စ ရာႀကီး ျဖစ္ခဲ့ ရသည္မဟုတ္ပါေလာ။

          ‘ အရက္ျပတ္လွ်င္ ခြက္ကပ္ႏွင့္မူး’ ဟူေသာစကားကဲ့သုိ႔ ဗုဒၶထံမွ တစ္စုံတစ္ခုေသာ ဆု(ဧတဒဂ္)ကုိ မရေသာအခါ အိမ္ေရွ႕ကုိယ္ေတာ္ေလးျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ သာသနာကုိ ရာဇေသြးသြင္း၍ ကုိးကြယ္ေသာအေပါင္းအသင္းမ်ား ရွာၾကံေလေတာ့သည္။

          ေခတ္အေျခအေနကလည္း အ၀တ္မ၀တ္ၾကသူတုိ႔ကပင္ “ဘုရားရွင္”ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကေသာ ကာလ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ဗုဒၶကုိ သတ္၍ ဘုရားျမတ္လုပ္လုိေသာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္အတြက္ ဘာမ်ား အခက္အခဲရွိ ပါၿခိမ့္မည္ နည္း။

          သုိ႔ပါေသာ္လည္း လုပ္ႀကံမႈႀကီးကား ေအာင္ျမင္မႈမရခဲ့ပါေခ်။ ထုိသုိ႔ မေအာင္ျမင္ေလေသာေၾကာင့္ အသားလြတ္စားျခင္း၊ ပံသုကူအ၀တ္ကုိ ၀တ္ျခင္း၊ သစ္ပင္ေအာက္၌ ေနျခင္းစေသာအက်င့္တုိ႔ကုိ အလုိဆုိးရွိ ေသာစိတ္ျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိ ဘုရား-ဟု လက္ညႈိးထုိးကာ လွည့္လည္သြားလာ ေနထုိင္ ခဲ့ေလသည္။

          မေကာင္းမႈျပဳထားေသာသူအား လူသားအသိသက္ေသမရွိေပျငားေသာ္လည္း နတ္ျဗဟၼာအမ်ား တုိ႔က သိေနတတ္ၾကသည္။ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကလွ်င္ မဟာပထ၀ီေျမျပင္ႀကီးက အသိသက္ေသအျဖစ္ အၿမဲ တည္ရွိေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ကုသုိလ္သက္တမ္းကုန္၍ အကုသုိလ္ကံ အက်ိဳးေပးဖုိ႔ ဖန္လာခဲ့လွ်င္ မဟာပထ၀ီ ေျမျပင္ကပင္ ႏွစ္ျခမ္းကြဲ၍ အရွင္ေဒ၀ဒတ္အား မဟာအ၀ီစိငရဲသုိ႔ အရွင္လတ္လတ္ ဆြဲေခၚသြားခဲ့သည္ မဟုတ္ပါေလာ။

          ထုိ႔ျပင္ မာဂ႑ီသည္ ေသာတာပန္အရိယာမ “သာမာ၀တီ”ကုိ အျမင္ၾကည္လင္သူ မဟုတ္ေခ်။ လင္တူ မယားခ်င္းမွန္ေသာ္လည္း ဥေတနဘုရင္ႀကီးထံက လင္သားေမတၱာကုိ သူတစ္ဦးတည္းသာ အပုိင္စားရလုိ သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ‘သာမာ၀တီသည္ မိန္းမယုတ္တစ္ဦးသာျဖစ္ေၾကာင္း’ နန္းတြင္း၌ ေမာင္းေၾကးနင္းခတ္ သည့္အျပင္ ဥေတနဘုရင္ အထင္ေတာ္လြဲေရး အတြက္ ေစာင္းခြက္ထဲ၌ပင္ ေျမြေဟာက္တစ္ေကာင္ကုိ သြင္းကာ သာမာ၀တီ၏ လက္ခ်က္သာျဖစ္ေၾကာင္း တစ္ဖက္ေစာင္းေသာလက္ညႈိးျဖင့္ ထုိးႏွိပ္ညႊန္ျပခဲ့ေလ သည္။
          ႐ုတ္တရက္ဆုိလွ်င္ ပုထုဇဥ္ပီပီ မသတီစရာလုပ္ရပ္ကုိ အဟုတ္မွတ္ၿပီး အဘယ္သူ စိတ္မဆုိးပဲ ေနႏုိင္ ေလမည္နည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရင္ဥေတနသည္ ေဒါသအမ်က္ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္ကာ သာမာ၀တီႏွင့္အေပါင္း အပါတုိ႔အား ျမားျဖင့္ ပစ္ခြင္းေလရာ လက္ညႈိးရွင္ မာဂ႑ီသည္ အေပ်ာ္ႀကီးေပ်ာ္ေနပါေသာ္လည္း ထင္ထားသလုိကား ျဖစ္မလာခဲ့ပါေခ်။ အသက္မပါေလေသာ ျမားကပင္ လာလမ္းအတုိင္း ျပန္လည္ႏွင္လာခဲ့ သျဖင့္ ဘုရင္ႏွင့္တကြေသာ မာဂ႑ီတုိ႔ပါ အံ့ၾသၾကရေလသည္။

          အတၱမာန္ယစ္၍ သာမာ၀တီအေပၚသုိ႔ ထုိးပစ္ခဲ့ေသာမာဂ႑ီ၏ လက္ညႈိးသည္ မရုိးသားမွန္း ဘုရင္ ဥေတန သိသြားေသာအခါ ဆီပူအုိးတြင္ ေၾကာ္ေလွာ္ သတ္ျဖတ္ေစၿပီး ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္တုိ႔ပါမက်န္ သံထြန္သြားျဖင့္ မႈန္းကာ မာဂ႑ီႏွင့္ အေပါင္းအပါတုိ႔အား တန္ျပန္ဆုကုိ ေပးသနားေတာ္မူလုိက္ေလသည္။ သူတစ္ပါးတုိ႔အား လက္ညႈိးထုိး ညႊန္ျပတတ္ၾကေသာသူမ်ား စဥ္းစားဆင္ျခင္ဖြယ္ရာပါတကား….။

          ပုထုဇဥ္ဟူသည္ ေလာဘေဒါသေမာဟဟူေသာ အမွားသံသရာနယ္ထဲ၌ တ၀ဲလည္လည္ေန ထုိင္ၾက ေသာသတၱ၀ါအမ်ိဳးအစားမ်ားျဖစ္ၾကျခင္းေၾကာင့္ အမွားကင္းေသာသတၱ၀ါ အလြန္နည္းပါးလွ ပါသည္။ ထုိအမွား မကင္းသူ အခ်င္းခ်င္းကုိ ေငါက္ေငါက္စင္းေသာလက္ညႈိးျဖင့္ ထုိးညႊန္ျပၾကလွ်င္ ထုိကာယကံရွင္က မိမိဖက္သုိ႔ တစ္ဖန္ ျပန္လည္၍ ျမားဦးလွည့္လာခဲ့ေခ်ေသာ္ ခံႏုိင္ေတာ္မူၾကပါမည္ေလာ။ စဥ္းစားၾကရာ၏။

          ဤေလာကအတြင္း၌ မွီတင္းေနထုိင္ၾကကုန္ေသာ သူသူငါငါ ပုထုဇဥ္သတၱ၀ါတုိ႔သည္ “ထင္”တစ္လုံး ပုိင္ရွင္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါသည္။ မိမိကုိယ္ကုိ ထင္ထားေသာထင္တစ္လုံးသည္ ျမင့္တက္ေန တတ္ၾကသေလာက္ သူတစ္ပါးတုိ႔အား ထင္ထားေသာအထင္ကား နိမ့္က်ေနတတ္ေပသည္။ (ေလွ်ာ့တြက္တတ္ေပသည္။)

          ပုထုဇဥ္အား ပုထုဇဥ္စိတ္ျဖင့္ ျမင္တတ္လွ်င္ သည္းခံခြင့္လႊတ္တတ္ေသာ စိတ္ထား ေမြးဖြားျဖစ္ေပၚ လာ ႏုိင္စရာရွိေသာ္လည္း (မိမိ၏သား  ‘သြားေခါ’ ေနသည္ကုိေတာ့ ‘သြားေပၚေလး’ဟုသာ ျမင္တတ္ၿပီး၊ သူတစ္ပါး သားသမီးတုိ႔အား ‘သြားေခါႀကီး’ဟု နိမ့္က်ဆန္႔က်င္ေသာ ပုထုဇဥ္အျမင္ျဖင့္ သာ ျမင္ေနတတ္ၾကပါလွ်င္) ဤေလာကတစ္ခြင္၌ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာဖြယ္ မျမင္ပါေတာ့ေခ်။

          ဤသုိ႔ေသာ တစ္ဖက္သတ္ အျမင္မ်ိဳးတုိ႔သည္ စာေပနယ္၌လည္းေကာင္း၊ လူမႈနယ္ပယ္၌ လည္းေကာင္း၊ စီးပြားေရး၊ ဘာသာေရး၊ ပညာေရးစေသာနယ္ပယ္တုိ႔၌ေသာ္လည္းေကာင္း တစ္ဖက္ေစာင္း ေသာ အျမင္တုိ႔ျဖင့္ လက္ညႈိးထုိးခ်င္ၾကေသာ လက္ညႈိးရွင္တုိ႔ကုိ ေနရာေဒသအမ်ိဳးမ်ိဳး တုိ႔၌ ေတြ႕ျမင္ေနၾကရ ေပသည္။

          “ဒီေကာင္က ဆယ္တန္းေတာင္ ေအာင္လုိ႔လား၊ ငါ့လုိ ၅-ဘြဲ႕ရ ပညာရွင္ကုိ တုခ်င္လွ်င္ ဆယ္ဘ၀ ဆယ္ခါပင္ ပါရမီျဖည့္စမ္းပါအုံး”ဟူေသာ ပညာမာနစကားသည္ ပညာတတ္ျခင္းေၾကာင့္သာ ေျပာထြက္ႏုိင္ သည္မွန္ေသာ္လည္း မိမိအက်င့္သီလက အခ်ည္းႏွီး ဗလာျဖစ္ေနလွ်င္ မိမိ ထုိးညႊန္လုိက္ေသာထုိလက္ညႈိး သည္ ပဲ့ႏွင့္ တက္ က်ိဳးေနေသာ ေလွကဲ့သုိ႔ ခ်ာခ်ာလည္ကာ လုိရာ မေရာက္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ တစ္ဖက္က ျပန္ေျပာင္း ထုိးညႊန္လာခဲ့ပါလွ်င္ အသင္ေကာ ခံႏုိင္ပါမည္ေလာ။

          သူတစ္မိ်ဳး ငါတစ္နည္း အခ်ည္းႏွီးေသာ လက္ညႈိးတုိ႔ကုိ ထုိးေနၾကရင္း စင္းေနေသာလက္ညႈိးက တစ္ဖန္ ေကြးလာၾကျပန္ေသာေၾကာင့္ (သူေကြး၊ ကုိယ္ေကြး၊ တစ္ေကြးတည္း ေကြးေနၾကျခင္းေၾကာင့္) ကမၻာႀကီးတစ္ခုလုံး ယမ္းေငြ႕ဖုံး၍ ႀကိမ္မီးအုံးထားသကဲ့သုိ႔ ပူေလာင္ေနၾကရပါေတာ့သည္။

          လက္ညႈိးသည္ ပုထုဇဥ္အခ်င္းခ်င္း ထုိးညႊန္ျပတတ္ၾကသကဲ့သုိ႔ ဘုရားအစရွိေသာ အရိယာ သူေတာ္ ေကာင္းတုိ႔လည္း ထုိးညႊန္ျပတတ္ၾကေလသည္။ ပုထုဇဥ္တုိ႔ အခ်င္းခ်င္း ထုိးညႊန္ျပၾကေသာ လက္ညႈိးတုိ႔သည္ အပါယ္ေလးပါးသုိ႔ ထုိးညႊန္ျပေနသည္ႏွင့္ တူ၏။

          မိမိအျပစ္ကုိ မိမိမ႐ႈဘဲ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ အျပစ္ကုိသာ ၾကည့္၍ တစ္ဖက္သတ္ ဖိထုိးလုိက္ေသာ ထုိလက္ညႈိးမ်ိဳးတုိ႔သည္ အပါယ္ေလးပါးမွတစ္ပါး အျခားမရွိႏုိင္ပါ။
          ဤ၌ ပုထုဇဥ္တုိ႔ ထုိးညႊန္ျပတတ္ၾကေသာ လက္ညႈိးတုိ႔ႏွင့္ ဘုရားအစရွိေသာအရိယာသူေတာ္ေကာင္း တုိ႔ ထုိးညႊန္ၾကေသာ လက္ညႈိးတုိ႔၏ ကြာျခားပုံကုိ တင္ျပလုိပါသည္။
          သဗၺညဳ ျမတ္စြဘုရားရွင္သည္ ေကာသမၺီျပည္ ဂဂၤါျမစ္ကမ္း၌ ရဟန္းတုိ႔ႏွင့္အတူ သီးတင္းသုံးေန ထုိင္ ေတာ္မူေသာအခါ ဂဂၤါျမစ္ေရ အလ်င္ျဖင့္ ေမ်ာပါလာေသာသစ္တုံးႀကီး ကုိ ျမင္ေတာ္မူေလသည္။ ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ လက္ယာလက္ေတာ္ကုိ ဆန္႔တန္းက----
          “ ပႆထ ေနာ တုေမွ ဘိကၡေ၀ အမုံ မဟႏၱံ ဒါ႐ုကၡႏၶံ ဂဂၤါယ နဒိယာ ေသာေတန ၀ုယွမာနံ = ခ်စ္သားရဟန္းတုိ႔.. ေဟာဟုိ ဂဂၤါျမစ္ထဲက ေရအဟုန္မွာ ေမ်ာပါလာတဲ့ သစ္တုံးႀကီးကို ၾကည့္လုိက္ၾကစမ္း” ဟူ၍ လက္ညႈိး ညႊန္ျပေတာ္မူေလသည္။

          ရဟန္းတုိ႔က သစ္တုံးႀကီးကုိ လွည့္၍ ၾကည့္႐ႈေနစဥ္ “ရဟန္းတုိ႔.. အကယ္၍ သစ္တုံးႀကီးသည္ ဤမွာ ဘက္ကမ္းသုိ႔ မေရာက္ခဲ့ပါလွ်င္၊ ထုိမွာ ဘက္ကမ္းသုိ႔ မေရာက္ခဲ့ပါလွ်င္၊ ေရလယ္၌ မနစ္ျမဳပ္ခဲ့ပါလွ်င္၊ ၾကည္းကုန္း၌ မတင္ခဲ့ပါလွ်င္၊ လူတုိ႔ မဆယ္ယူခဲ့ပါလွ်င္၊ နတ္တုိ႔ မဆယ္ယူခဲ့ပါလွ်င္၊ ၀ဲ မစုပ္ယူခဲ့ပါလွ်င္၊ အတြင္း၌ မပုပ္မေဆြးခဲ့ပါလွ်င္၊ ထုိသစ္တုံးႀကီးသည္ သမုဒၵရာသုိ႔ ညြတ္ကုိင္းေနသျဖင့္ သမုဒၵရာထဲသုိ႔သာ ေရာက္လတၱ႔ံ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဤသုိ႔ျဖစ္ရသနည္း။ ဂဂၤါျမစ္ေရ အလ်င္သည္ သမုဒၵရာသုိ႔ေရာက္ေအာင္ တြန္းပုိ႔ေန ျခင္းေၾကာင့္ေပတည္း။”

          “ ရဟန္းတုိ႔.. ဤမွာဘက္ကမ္းဟူသည္- အဇၩတၱိကာယတနေျခာက္ပါးမည္၏။ ထုိမွာဘက္ကမ္း ဟူသည္ ဗာဟိရာယတနေျခာက္ပါးမည္၏။ အလယ္၌ နစ္ျမဳပ္ျခင္းဟူသည္ ႏွစ္သက္စြဲမက္မႈနႏၵီရာဂမည္၏။ ၾကည္းကုန္း၌ တင္မႈဟူသည္ ငါဟူေသာအတၱမာန္မည္၏။ လူတုိ႔ ဆယ္ယူမႈဟူသည္- ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ လူတုိ႔ႏွင့္ ေရာေရာေႏွာေႏွာေန၏၊ အတူတကြ ႏွစ္သက္မႈ စုိးရိမ္မႈရွိ၏။ လူတုိ႔ ခ်မ္းသာသည္ရွိေသာ္ ခ်မ္းသာ၏။ လူတုိ႔ ဆင္းရဲသည္ရွိေသာ္ ဆင္းရဲ၏။ ျပဳဖြယ္ကိစၥ ေပၚေပါက္လာသည္ ရွိေသာ္ မိမိသည္ပင္ ထုိကိစၥ တုိ႔၌ အားထုတ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္၏။ ဤသုိ႔ျဖစ္ျခင္းသည္ လူတုိ႔ ဆယ္ယူျခင္းပင္တည္း”။

          “ရဟန္းတုိ႔.. နတ္တုိ႔ ဆယ္ယူမႈ-ဟူသည္ ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ိဳ႕ေသာရဟန္းသည္ တစ္ခုခုေသာ နတ္အျဖစ္ကုိ ေတာင္းတ၍ အက်င့္ျမတ္ကုိ က်င့္သုံး၏။ ဤသုိ႔ က်င့္သုံးျခင္းသည္ နတ္တုိ႔ ဆယ္ယူျခင္းေပ တည္း။”
          “ရဟန္းတုိ႔.. အတြင္း၌ ပုပ္ေဆြးျခင္း-ဟူသည္ ကုိယ္က်င့္သီလ မရွိျခင္း၊ ယုတ္ညံ့ေသာသေဘာရွိျခင္း၊ မစင္ၾကယ္ေသာအက်င့္ရွိျခင္း၊ ျပဳလုပ္ထားေသာ မေကာင္းမႈကုိ ဖုံးကြယ္ျခင္း၊ အက်င့္ျမတ္ကုိ က်င့္သုံးသူ မဟုတ္ဘဲ က်င့္သုံးသူဟု ၀န္ခံျခင္း၊ အတြင္းပုပ္ျခင္း၊ ကိေလသာျဖင့္ စုိစြတ္ျခင္း၊ သာသနာႏွင့္ မပတ္သက္ေသာ လုပ္ငန္းတုိ႔ျဖင့္ ႐ႈပ္ေထြးေနျခင္း (အမႈိက္႐ႈပ္ျခင္း)တုိ႔သည္ အတြင္း၌ ပုပ္ေဆြးမႈတုိ႔ေပတည္း။”

“ရဟန္းတုိ႔.. ၀ဲစုပ္ျခင္း-ဟူသည္ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတုိ႔ႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးေနျခင္းတုိ႔ေပတည္း” ဟု ေဟာၾကား   ေတာ္မူေလသည္။ (သဠာယတနသံယုတ္၊ ဒါ႐ုကၡေႏၶာပမသုတ္)

          ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ထုိးညႊန္ေတာ္မူေသာ လက္ညႈိးသည္ သတၱ၀ါအားလုံး သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ကင္းေစႏုိင္ေသာ အက်ိဳးသတၱိထူးတုိ႔ျဖင့္ ထုံမႊမ္းထားေသာေၾကာင့္ လက္ညႈိးထုိးလုိသူတုိ႔ အတုယူထုိက္ လွပါေပသည္။

          ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ မိမိအား ေကာသမၺီျပည္သားတုိ႔က အေကၠာသ၀တၳဳဆယ္ပါးတုိ႔ျဖင့္ လက္ညႈိး ထုိးကာ အမ်ိဳးမ်ိဳးဆဲေရးခဲ့ၾကသည္တုိ႔ကုိလည္း သည္းခံေတာ္မူခဲ့၏။ တုံ႕ျပန္ဆဲဆုိ ထုိးညႊန္ျခင္း မျပဳခဲ့ေခ်။ အာၾကမ္း လွ်ာၾကမ္း ႏႈတ္သရမ္းစြာ ဆဲေရး တုိင္းထြာတတ္ေသာ ‘အေကၠာသဘာရဒြါဇပုဏၰား’၏ အမနာပ စကားတုိ႔ကုိလည္း ေမတၱာျဖင့္သာ တုံ႕ျပန္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

          ပုထုဇဥ္လူသားတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း ထုိးညႊန္ေနၾကေသာ လက္ညႈိးတုိ႔သည္ကား မီးခုိတန္းမ်ား၊ တုတ္၊ ဓား၊ လက္နက္မ်ားတုိ႔ ထြက္ေပၚလာတတ္ၾကသျဖင့္ ေသာက=စုိးရိမ္ျခင္း၊ ပရိေဒ၀=ငုိေၾကြးရျခင္းစေသာ အက်ိဳးဆက္တုိ႔ျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း ထုိးႏွက္ခံစားေနၾကရေသာေၾကာင့္ ၿငိမ္းေအးမႈ မရႏုိင္ပါေခ်။

          ျမက္ခင္းစုိက္ပ်ိဳးေသာ သားမုဆုိးသည္ “ငါ စုိက္ပ်ိဳးထားေသာ ဤျမက္ခင္းကုိ သားသမင္အေပါင္းတုိ႔ စားၾကကုန္သည္ရွိေသာ္ အသက္ရွည္၍ လွပေသာအဆင္းရွိၾကပါေစကုန္သတည္း”ဟု ရည္ရြယ္ လ်က္ ျမက္ခင္း စုိက္ပ်ိဳးသည္ မဟုတ္။

          အစာကုိ တပ္မက္လ်က္ သတိေမ့ေလ်ာ့၍ သားမုဆုိး၏ အလုိရွိတုိင္း ျပဳရန္အတြက္သာ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ အခ်ိဳ႕ေသာသူတုိ႔ ထုိးညႊန္ျပေနၾကကုန္ေသာ လက္ညႈိးတုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာပ်က္ျပား၍ အပါယ္သုိ႔ သြားရန္ ညႊန္ၾကားေနသကဲ့သုိ႔သာ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ သတိထား၍ ထုိးညႊန္ၾကရာ၏။

          ျမက္မီး႐ႈးကုိ ကုိင္၍ ဂဂၤါျမစ္ကုိ ဆူပြက္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္သကဲ့သုိ႔ လူယုတ္မာတုိ႔၏ လက္ညႈိးထုိးညႊန္ ျပျခင္းတုိ႔သည္လည္း သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ ႏွလုံးသား၌ တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိပါေခ်။
          ထုိ႔ေၾကာင့္ ----
                             အုိ…လူသား   သင့္လက္ညႈိးကုိ သတိထား၍ ထုိးပါေလာ…။
ပန္းဒကာ - ကုိတင္ျမင့္

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts