လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ျခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ...၊ ဆင္းရဲလုိခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ...၊ မနာလုိခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ..

Wednesday, January 11, 2012

ဣေျႏၵ ၅-ပါးကုိ ညီမွ်စြာ ထားျခင္း

 ေရွးဦးစြာ ဣေျႏၵငါးပါးကုိ သိထားသင့္ပါသည္။ ဣေျႏၵငါးပါးတုိ႔မွာ……
၁။ သဒၶိေျႏၵ = သဒၶါတရားသည္ပင္ လြန္ကဲေသာ အစုိးရသည္၏အျဖစ္ကုိ ျပဳတတ္ေသာတရား
၂။ ၀ီရိယိေျႏၵ = ၀ီရိယသည္ပင္ လြန္ကဲေသာ အစုိးရသည္၏အျဖစ္ကုိ ျပဳတတ္ေသာတရား
၃။ သတိေျႏၵ = သတိသည္ပင္ လြန္ကဲေသာ အစုိးရသည္၏အျဖစ္ကုိ ျပဳတတ္ေသာတရား
၄။ သမာဓိေျႏၵ = သမာဓိသည္ပင္ လြန္ကဲေသာ အစုိးရသည္၏အျဖစ္ကုိ ျပဳတတ္ေသာတရား
၅။ ပညိေျႏၵ = ပညာသည္ပင္ လြန္ကဲေသာ အစုိးရသည္၏အျဖစ္ကုိ ျပဳတတ္ေသာတရား တုိ႔ျဖစ္သည္။

          ယင္းဣေျႏၵငါးပါးထဲမွာ သဒၶိေျႏၵအားေကာင္းၿပီး က်န္ဣေျႏၵမ်ား အားနည္းေနျပန္လွ်င္ ၀ီရိယ၏ ခ်ီးေျမွာက္မႈ(ပဂၢဟကိစၥ)၊ သတိ၏ အာရုံ၌စြဲၿမဲစြာ တည္ေနမႈ(ဥပ႒ာနကိစၥ)၊ သမာဓိ၏ မပ်ံ႕လြင့္မႈ တည္ၾကည္ေနမႈ(အ၀ိေကၡပကိစၥ)၊ ပညာ၏ မွန္ကန္စြာ ျမင္မႈ(ဒႆနကိစၥ)မ်ား ျပဳလုပ္ဖုိ႔ဆိုတာ မလြယ္ကူလွေပ။
          ထုိ႔ေၾကာင့္ တရားသေဘာကုိ ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ ႏွလုံးသြင္းမႈျပဳေသာပုဂၢိဳလ္မွာ သဒၶါစေသာဣေျႏၵတုိ႔ အားေကာင္းလာႏုိင္ၿပီး၊ ႏွလုံးသြင္းမႈ မျပဳလွ်င္ေတာ့ ဆုတ္ယုတ္သြားႏုိင္ပါတယ္..။

          ဆုတ္ယုတ္ပုံ သာဓကကုိ ျပရလွ်င္…. အရွင္၀ကၠလိမေထရ္အေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္…။
          အရွင္၀ကၠလိမေထရ္ဟာ အတိတ္ဘ၀တုန္းက ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္လက္ထက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအလယ္မွာ ဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးကုိ သဒၶါဓိမုတၱဧတဒဂ္ဘြဲ႕ အပ္ႏွင္းပုံကုိ ျမင္ခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ ေနာက္ေန႔မွာပဲ ဘုရားရွင္ကုိ အိမ္သုိ႔ပင့္ကာ အိမ္မွာပင္ ခုနစ္ရက္ပတ္လုံး ဆြမ္းကပ္ၿပီး ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္အထံမွာဘဲ အဓိမုတၱဧတဒဂ္ဘြဲ႕ထူးကုိ ဆုေတာင္းပန္ဆင္ခဲ့သူတစ္ဦးပါ။

          သံသရာတစ္ခြင္၀ယ္ လူ႔ျပည္နတ္ရပ္ အထပ္ထပ္တုိ႔၌ က်င္လည္ခဲ့ၿပီး ေဂါတမဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူရာ ဤဘဒၵကမၻာမွာ သာ၀တၳိျပည္ ပုဏၰားမ်ိဳးမွာ ပဋိသေႏၶ တည္ေနခဲ့ပါတယ္…။ အရြယ္ေရာက္လုိ႔ ပုဏၰားတုိ႔ တတ္အပ္တဲ့ေဗဒင္သုံးပုံကုိ သင္ယူခဲ့ပါတယ္.။ အခါတစ္ပါးမွာ ရဟန္းသံဃာအေပါင္းၿခံရံၿပီး သာ၀တၳိၿမိဳ႕ တြင္း ၾကြခ်ီေတာ္မူလာေသာဘုရားရွင္ကုိ ျမင္ကာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္၏တင့္တယ္သပၸါယ္ပုံကုိ ၾကည့္ၿပီး ေရာင့္ရဲေက်နပ္မႈမရွိႏုိင္ဘဲ ဘုရားရွင္ၾကြေလရာသုိ႔ ေနာက္ကေန တေကာက္ေကာက္လုိက္ေနပါေတာ့ တယ္။ ဘုရားရွင္ ေက်ာင္းျပန္ၾကြရင္လည္း ေက်ာင္းသုိ႔လုိက္ကာ ၾကည့္ေနပါေတာ့တယ္၊ ဘုရားရွင္ တရား ေဟာရာ၌လဲ ဘုရားရွင္၏ေရွ႕ေမွာက္၌ထုိင္ကာ ဘုရားရွင္ကုိ ၾကည့္ၿပီး တရားနာပါတယ္..။

          ေနာက္ေတာ့ ၀ကၠလိသတုိ႔သားဟာ ဘုရားရွင္၌ ၾကည္ညဳိမႈကုိ ရကာ " အိမ္ရာတည္ေထာင္ လူ႔ေဘာင္မွာေနလွ်င္ အၿမဲတမ္း ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေျမွာ္ခြင့္ ရမွာမဟုတ္ဘူး"ဟု အႀကံအစည္ျဖစ္ၿပီး ဘုရားရွင္အထံေတာ္မွာပင္ ရဟန္းျပဳလုိက္ပါတယ္။

          ရဟန္းျပဳေသာေန႔မွစၿပီး ဆြမ္းခံခ်ိန္. ဆြမ္းဘုဥ္းေပးခ်ိန္တုိ႔မွတပါး က်န္အခ်ိန္တုိ႔မွာ ဘုရားရွင္ကုိ ျမင္ႏုိင္ေလာက္ရာ ေနရာမွာေနၿပီး လကၡဏာေရးသုံးတန္တင္ကာ ျဖစ္ပ်က္သေဘာကုိ ႏွလုံးသြင္းမႈ ေယာနိေသာမနသိကာရကုိ ေဘးခ်ၿပီး ၾကည့္ေနပါေတာ့တယ္..။

          တေျဖးေျဖနဲ႕ အခ်ိန္ေတြသာ ကုန္လြန္သြားခဲ့တယ္..၊ အရွင္၀ကၠလိရဲ႕ ဘုရားရွင္အေပၚ ၾကည္ညိဳမႈ ကေတာ့ တေန႔တျခား တုိးလုိ႔သာေနပါေတာ့တယ္..။
          ဒီအေၾကာင္းကုိ သိေတာ္မူေသာဘုရားရွင္ဟာ ဘာစကားမွ် မေျပာေသးဘဲ သူ႔ရဲ႕ ဥာဏ္ရင့္က်က္ ခ်ိန္ကုိ ေစာင့္ဆုိင္းေတာ္မူခဲ့ပါတယ္..။ ဥာဏ္ရင့္က်က္ေလာက္ခ်ိန္ေရာက္ေသာအခါ အရွင္၀ကၠလိကုိ ေခၚေတာ္မူၿပီး " ၀ကၠလိ…. ငါဘုရား၏ ဤအပုပ္အေဆြးခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ ၾကည့္ေနရုံမွ်နဲ႕ေတာ့ သင့္အတြက္ အက်ိဳးတစ္စုံတစ္ရာ မရႏုိင္၊ ၀ကၠလိ…တရားသေဘာကုိ ျမင္သူသည္ ငါဘုရားကုိ ျမင္ႏုိင္၏၊ ငါဘုရားကုိ ျမင္ေသာသူသည္ တရားသေဘာကုိ ျမင္ႏုိင္ေပ၏။ မွန္ေပသည္ ၀ကၠလိ.. တရားသေဘာကုိ သိျမင္ေသာသူသည္ ငါဘုရားကုိ ျမင္ႏုိင္သလုိ ငါဘုရားကုိ ျမင္ေသာသူသည္လည္း တရားသေဘာကုိ ျမင္ႏုိင္ေပ၏" ဟု မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ပါတယ္..။

          အဲဒီလုိ ၾသ၀ါဒစကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူေသာ္လည္း အရွင္၀ကၠလိခမ်ာ ဘုရားနဲ႕ေ၀းရာကုိ မသြားႏုိင္ေသးေပ။ " ဒီရဟန္းဟာ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္မႈ မရလွ်င္ေတာ့ ကၽြတ္တန္း၀င္မွာ မဟုတ္ဘူး"ဟု သိေတာ္မူေသာဘုရားရွင္ဟာ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ေသာေန႔မွာပင္ …"၀ကၠလိ… သင္ထြက္သြားေတာ့" လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ပါတယ္…။

          အဲဒီလုိ ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္တုိင္က မိန္႔ေတာ္မူလုိက္တယ္ဆုိရင္ဘဲ ၀ကၠလိခမ်ာ မေနသာေတာ့ဘဲ အေျဖတစ္ခု ရွာပါေတာ့တယ္… " အခု ငါ ဘာလုပ္ရရင္ ေကာင္းမလဲ၊ ဘုရားရွင္က ငါ့ကုိ ႏွင္ထုတ္လုိက္ၿပီ၊ ဘုရားရွင္ေရွ႕ေမွာက္မွာ ငါေနခြင့္မရေတာ့ၿပီ၊ ငါဟာ အသက္ရွင္သန္ေနထုိင္ျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးမရွိေတာ့ၿပီ (ေသတာပဲ ေကာင္းပါတယ္)"လုိ႔ အႀကံျဖစ္ၿပီး ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ထိပ္သုိ႔ တက္လာခဲ့ပါတယ္…။

          ဒီအေၾကာင္းအရာကို သိေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရားက " ဒီရဟန္းဟာ ငါဘုရားထံမွ ေထာက္တည္ရာကုိ မရခဲ့ဘူးဆုိလွ်င္ မဂ္ဖုိလ္ဟူေသာဥပနိႆယေတြ ပ်က္စီးေတာ့မယ္"လုိ႔ အႀကံျဖစ္ေတာ္မူၿပီးတ့ဲေနာက္ မိမိခႏၶာကုိယ္ကုိ ျမင္ဖုိ႔အတြက္ ေရာင္ျခည္ေတာ္လႊတ္လုိက္ပါတယ္..။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေရာင္ျခည္ေတာ္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရလွ်င္ပဲ အရွင္၀ကၠလိမွာ ႀကီးမားေသာေသာက ျမွားေျငာင့္ မ်ား တဒဂၤ ကြာက်သြားပါေတာ့တယ္..။

          ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ ေရကန္ႀကီးထဲသုိ႔ ေရေတြ ဒလေဟာေလာင္းထည့္လုိက္သလုိ ၀ကၠလိမေထရ္အား အားႀကီးေသာပီတိေသာမနႆေတြ ျဖစ္ေစဖုိ႔အတြက္ ဂါထာတစ္ပုဒ္နဲ႕ အမွာထုတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာပဲ "..ခ်စ္သား၀ကၠလိ…လာပါေလာ့"ဟု လက္ယပ္ေခၚေတာ္မူပါတယ္..။

          အဲဒီေနာက္ ၀ကၠလိမေထရ္ဟာ " ဘုရားရွင္ကုိ ငါျမင္ၿပီ၊ လာေလာ့..ဟုေခၚေသာစကားကုိလည္း ငါရခဲ့ၿပီ"ဆုိၿပီး အင္အားႀကီးမားေသာပီတိအဟုန္ကုိ ျဖစ္ေစၿပီးေနာက္ ယင္းပီတိအဟုန္ေၾကာင့္ မိမိရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္ အေနအထားကုိ သတိမျပဳမိေတာ့ဘဲ ဘုရားရွင္ေရွ႕ေမွာက္ ေကာင္းကင္မွာပင္ ပ်ံတက္ၿပီး ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားတဲ့ဂါထာရဲ႕ အနက္အဓိပၸါယ္အသြယ္သြယ္ကုိ စူးစမ္းဆင္ျခင္လ်က္ ေကာင္းကင္မွာပင္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ပီတိအဟုန္ကုိ ခြါလုိက္လွ်င္ပဲ ပဋိသမၻိဒါေလးပါးႏွင့္တကြ အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

          ဒါေၾကာင့္မုိ႔ သဒၶါတရားအားေကာင္းၿပီး က်န္ဣေျႏၵမ်ား အားနည္းေနျပန္လွ်င္ အရွင္၀ကၠလိမေထရ္ ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္တတ္ပါတယ္…။ အရွင္၀ကၠလိမေထရ္ဟာ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္မုိ႔ ဘုရားရွင္၏ ႏွင္ထုတ္ျခင္းကုိ ခံလုိက္ရျခင္းသည္ပင္ သူ႔အတြက္ ဘာနဲ႕မွ မလဲႏုိင္တဲ့ အထြဋ္အထိပ္ အျမတ္ဆုံး အရဟတၱဖုိလ္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပဲ ခံစားသြားရပါတယ္..။ လမ္းမွာကုိ ေလွ်ာက္ေနတဲ့ တပည့္၀ကၠလိအေပၚ လမ္းမွန္သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ပုိ႔တင္ေပးေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္၏ မဟာကရုဏာ ေတာ္ျမတ္ႀကီးကား အံ့ၾသဘြယ္ပါတကား….။

          ယခုေသာ္ကား ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား မရွိေတာ့ေခ်ၿပီ၊ ဘုရားရွင္ မရွိေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္က ဒီဃနိကာယ္ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္မွာ.." အာနႏၵာ.. ငါဘုရားသည္ သင္ခ်စ္သားတုိ႔အတြက္ သုတၱန္.အဘိဓမၼာကုိလည္းေကာင္း ၀ိနည္းကုိလည္းေကာင္း ပညတ္ေတာ္မူအပ္ၿပီ၊ ထုိသုတၱန္အဘိဓမၼာ၀ိနည္းဟူေသာငါဘုရား၏စကားေတာ္မ်ားသည္ ငါဘုရားပရိနိဗၺာန္စံလြန္ေတာ္မူၿပီးရာ ေနာက္အခါ၌ သင္ခ်စ္သားတုိ႔အတြက္ ဆရာေကာင္းတစ္ဆူ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္.."လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္..။

          ၄၅-၀ါကာလၾကာေအာင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္မ်ားကုိ ၾကားနာခြင့္ သင္ယူခြင့္ ပုိ႔ခ်ခြင့္ လုိက္နာက်င့္ႀကံခြင့္မ်ား ရရွိေနမႈျဖင့္ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားျပသဆုိဆုံးမသလုိမ်ိဳး ခံစားရႏုိင္ပါတယ္…။
          

       ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့…၀ီရိယိေျႏၵ တစ္ခုတည္းသာ အားေကာင္းေနၿပီး က်န္ဣေျႏၵေတြ အားနည္းေနခဲ့မယ္ဆုိရင္လည္း သဒၶိေျႏၵရဲ႕ သက္၀င္ယုံၾကည္မႈကိစၥကုိ ျပဳလုပ္ဖုိ႔ မလြယ္ကူသလုိ က်န္ဣေျႏၵတုိ႔ရဲ႕ ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့မႈကုိ ရဖုိ႔ဆုိတာလည္း ဘယ္နည္းနဲ႕မွ မျဖစ္လာႏုိင္ပါဘူး..။
          သာဓကျပရရင္… အရွင္ေသာဏမေထရ္ အေၾကာင္းပါ….။
          အရွင္ေသာဏမေထရ္ဟာလည္း အရွင္၀ကၠလိမေထရ္ကဲ့သုိ႔ပင္ ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ ပင္ သမထ၀ိပႆနာအက်င့္ကုိ အလြန္အမင္းျပင္းထန္စြာက်င့္တဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးကုိ အာရဒၶ၀ီရိယဘြဲ႕ တံဆိပ္ အပ္ႏွင္းပုံကုိ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ကာ အားက်ၿပီး ဘုရားရွင္ကုိ အိမ္ပင့္ ခုနစ္ရက္ပတ္လုံး ဆြမ္းကပ္ကာ ယင္းအာရဒၶ၀ီရိယဘြဲ႕တံဆိပ္ကုိ ဆုေတာင္းခဲ့သူတစ္ဦးပါ..။

          သံသရာတစ္ခြင္၀ယ္ လူ႔ျပည္နတ္ရပ္ အထပ္ထပ္မွာ က်င္လည္ခဲ့ၿပီး ေဂါတမဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူရာ ဤဘဒၵကမၻာမွာပဲ ကာဠစမၸာၿမိဳ႕ ဥပသူေဌး(မူကြဲ-ဥသဘသူေဌး) အိမ္မွာ ပဋိသေႏၶ ေနခဲ့ပါတယ္..။ ကႆပ ဘုရားရွင္လက္ထက္က ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈအရွိန္အဟုန္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးေပးမႈေၾကာင့္ အင္မတန္မွ အၿခံအရံ အသုံးအေဆာင္ဘ႑ာျပည့္စုံသည့္အျပင္ မိဘတုိ႔ရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္မႈ အလုိလုိက္မႈကုိ ခံခဲ့ရၿပီး ေနာက္ေတာ့ သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ၀င္ေရာက္ခ့ဲပါတယ္…။

          သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ၀င္ေရာက္လာေသာ္လည္း ဘုန္းကံပါရမီအင္မတန္ ႀကီးမားေသာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ထုိဘုန္းကံပါရမီေၾကာင့္ပင္ မ်ားစြာေသာေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းသူငယ္ခ်င္းတုိ႔က ပူေဇာ္သကၠာရမ်ား ယူေဆာင္ၿပီး လာၾကသလုိ.. ရူပကာယကလည္း အင္မတန္မွ ရႈခ်င္စဖြယ္ရွိလုိ႔ အျခားေသာလူမ်ားစြာတုိ႔ဟာ လည္း ဖူးေျမွာ္ဖုိ႔ လာၾကပါတယ္…။

          အဲဒီေနာက္…"ဒီလုိသာ လူသူတရုံးရုံးနဲ႕သာေနရင္ သမထ.၀ိပႆနာဘာ၀နာအလုပ္ လုပ္ျဖစ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘုရားရွင္ထံမွာ ကမၼ႒ာန္းေတာင္းၿပီး ယင္းတုိက္သုႆာန္သြားကာ ရဟန္း တရားအားထုတ္မွဘဲ၊ သုႆာန္ဆုိတာ လူေတြအတြက္ စက္ဆုပ္ဘြယ္ရာျဖစ္လုိ႔ လာၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီလုိဆုိရင္ ငါရဲ႕ ရဟန္းကိစၥဟာ ၿပီးစီးထေျမာက္ႏုိင္တယ္"လုိ႔ ႀကံစည္ၿပီး ဘုရားရွင္ထံမွာ ကမၼ႒ာန္းေတာင္းၿပီး ယင္းတုိက္ေတာသုိ႔ သြားကာ ရဟန္းတရား အားထုတ္ပါေတာ့တယ္..။

          တရားအားမထုတ္ခင္ အႀကံအစည္ျဖစ္ပုံေလးကေတာ့…." ငါရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္ဟာ အင္မတန္မွ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့တယ္၊ သုခတစ္ခုျဖင့္ ရင္းႏွီးၿပီး သုခတစ္ခုကို ရဖုိ႔ ေရာက္ဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္နည္းနဲ႕မွ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ ခႏၶာကုိယ္ကုိ အပင္ပန္းခံေစၿပီး ရဟန္းတရားကုိ အားထုတ္မွ ေတာ္မယ္…"လုိ႔ အႀကံအစည္ ေလး ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္…။

          အႀကံအစည္ျဖစ္ေပၚလာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာပဲ … စႀကၤံ ံၾကြျခင္းအမႈျဖင့္ ရဟန္းတရားကုိ စတင္ အားထုတ္ပါေတာ့တယ္..။ လူ႔ဘ၀တုန္းက ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ၿပီး အေမြးအမွ်င္ေလးမ်ားေတာင္ ေပါက္ေနတဲ့ ေျခဖ၀ါးဟာ အခုအခါမွာေတာ့ မာေက်ာတဲ့အရာ၀တၳဳတုိ႔ရဲ႕ ထိခုိက္မႈဒဏ္ကုိ ခံရေတာ့ အဖုကေလးေတြ ထၿပီး ေပါက္ကြဲကုန္ေတာ့ စႀကၤံတစ္ခုလုံး ေသြးခ်င္းနီရဲေနပါေတာ့တယ္..။ ေျခဖ၀ါးျဖင့္ စႀကၤံၾကြဖုိ႔ ဘယ္လုိမွ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့အခါ ဒူး ႏွစ္ဘက္ျဖင့္ စႀကၤံၾကြျပန္ပါတယ္….၊ ဒူးႏွစ္ဘက္လုံးလည္း ေသြးခ်င္းနီရဲေအာင္ ေပါက္ကြဲျပန္ေတာ့ လက္ႏွစ္ဘက္ျဖင့္ အားစုိက္ၿပီး စႀကၤံၾကြျပန္ပါတယ္…။

          ဒီေလာက္ ျပန္ထန္စြာ က်င့္ပါေသာ္လည္း တရားထူးရဖုိ႔ အရိပ္အေယာင္မွ် မျမင္သျဖင့္ ဒီတစ္သက္ေတာ့ ငါဟာ တရားထူး မရႏုိင္ေတာ့ဘူး ထင္ပါရဲ႕ ဆုိၿပီး ေနာက္ဆုံး လူထြက္ၿပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ဖုိ႔ ႀကံစည္ပါေတာ့တယ္..။ သူ႔ရဲ႕ အႀကံအစည္ကုိ သိေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ဟာ ညေနခ်မ္းအခါ ရဟန္းသံဃာအေပါင္းၿခံရံၿပီး ေသာဏမေထရ္ရွိရာ ယင္းတုိက္ေတာသုိ႔ ၾကြေတာ္မူလာလွ်င္ ေသြးအလိမ္းလိမ္းေပက်ံေနတဲ့ စႀကၤံကုိ ျမင္ၿပီး   ဒီစႀကၤံ ံဟာ ဘယ္သူ႔စႀကၤံ ံလဲ စသည္ျဖင့္ ေမးျမန္းၿပီး ၀ီေဏာ၀ါဒ(ေစာင္းတီးခက္သံ ၾသ၀ါဒ)ျဖင့္ ဆုံးမသြန္သင္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္..။

၀ီေဏာ၀ါဒ
ေမး = ေသာဏ … သင္ဟာ  အိမ္ရာတည္ေထာင္လူ႔ေဘာင္မွာ ေနစဥ္အခါတုန္းက ေစာင္းတီးခက္မႈ၌ အလြန္ကၽြမ္းက်င္သည္ မဟုတ္ပါေလာ…?
ေျဖ = မွန္ပါသည္အရွင္ဘုရား…။

ေမး = အဲဒါဆုိ ေသာဏ… သင္ရဲ႕ ေစာင္းႀကိဳးတုိ႔ တင္းလြန္းေသာအခါ ေစာင္းသံဟာ နားေထာင္လုိ႔ေကာင္းႏုိင္မလား..? သုိ႔မဟုတ္… ေစာင္းတီးခတ္မႈ၌ေကာ အဆင္ေျပမႈျဖစ္ႏုိင္မလား..?
ေျဖ = နားေထာင္လုိ႔ မေကာင္းသလုိ တီးခက္မႈ၌လည္း အဆင္ေျပမႈမ်ိဳး မျဖစ္ႏုိင္ပါဘုရား။

ေမး = ေသာဏ… သင္ရဲ႕ ေစာင္းႀကိဳးတုိ႔ ေလ်ာ့ေသာအခါ သင့္ရဲ႕ ေစာင္းသံဟာ နားေထာင္လုိ႔ေကာင္းႏုိင္မလား..? သုိ႔မဟုတ္… ေစာင္းတီးခတ္မႈ၌ေကာ အဆင္ေျပမႈျဖစ္ႏုိင္မလား..?
ေျဖ = နားေထာင္လုိ႔ မေကာင္းသလုိ တီးခက္မႈ၌လည္း အဆင္ေျပမႈမ်ိဳး မျဖစ္ႏုိင္ပါဘုရား။

ေမး = ေသာဏ.. သင္ရဲ႕ ေစာင္းႀကိဳးကုိ မေေလ်ာ့လြန္း မတင္းလြန္းဘဲ ညီညီမွ်မွ် တီးခတ္မယ္ဆုိရင္ ေစာင္းသံဟာ နားေထာင္လုိ႔ေကာင္းႏုိင္မလား..? သုိ႔မဟုတ္… ေစာင္းတီးခတ္မႈ၌ေကာ အဆင္ေျပမႈျဖစ္ႏုိင္မလား..?
ေျဖ = အဲဒါဆုိ ေစာင္းသံဟာ နားေထာင္လုိ႔ေကာင္းသလုိ တီးခတ္မႈ၌လဲ အဆင္ေျပႏုိင္ပါတယ္ဘုရား။

ဤနည္းအတူပဲ ေသာဏ.. ထက္သန္လြန္းေသာ၀ီရိယသည္ ပ်ံ႕လြင့္ရန္ ျဖစ္၏၊ ေလ်ာ့လြန္းေသာ၀ီရိယသည္ ပ်င္းရိရန္ ျဖစ္၏၊ ေသာဏ.. ထုိ႔ေၾကာင့္ သင္ဟာ ၀ီရီယႏွင့္သမာဓိညီမွ်ေအာင္ ေဆာက္တည္ပါ၊ သဒၶါစေသာဣေျႏၵတုိ႔၏ ညီမွ်သည္၏အျဖစ္ကုိလည္း သိပါ၊ အဲဒီလုိ ညီမွ်လာတဲ့အခါ သမထ.၀ိပႆနာနိမိတ္ကုိ ျဖစ္ေစပါ- လုိ႔ ၾသ၀ါဒစကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္…။

          ဤကဲ့သုိ႔ မေထရ္အား ၀ီရိယႏွင့္သမထ(သမာဓိ)ကုိ ညီမွ်စြာ ထားဖုိ႔အတြက္ ကမၼ႒ာန္းေပးၿပီး ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ေပၚေက်ာင္းသုိ႔ ျပန္ၾကြေတာ္မူပါတယ္..။ ျမတ္စြဘုရား၏ ၾသ၀ါဒလမ္းညႊန္မႈကုိ ယူကာ ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး မေမ့မေလ်ာ့ေသာစိတ္ထား. မွန္ကန္ေသာလုံ႕လ. ရဲ၀ံ့စြန္႔စားေသာစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ တရားအားထုတ္လုိက္တာ မၾကာမီပင္ အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္..။

          အဲဒီေတာ့ ဤအရွင္ေသာဏမေထရ္ဟာ ၀ီရိယလြန္ကဲၿပီး က်န္ဣေျႏၵတုိ႔ရဲ႕ ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့မႈကုိ မရတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆုံး စိတ္ပ်က္ၿပီး လူထြက္ဖုိ႔အထိ အႀကံအစည္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္..။ ဒါဟာ ၀ီရိယလြန္ကဲမႈေၾကာင့္ တလြဲတေခ်ာ္ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ သေဘာတစ္ခုဆုိရင္လည္း မမွားပါဘူး၊ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ နည္းေပးလမ္းျပမႈေအာက္မွာပဲ သူ႕ရဲ႕ ၀ီရိယလြန္ကဲမႈကုိ ၀ီေဏာ၀ါဒျဖင့္ သေဘာေပါက္ခဲ့ပါတယ္..၊ အဲဒီေနာက္သူဟာ လြန္ကဲေနတဲ့ ၀ီရိယကုိ သမာဓိနဲ႕ ထိန္းၿပီး ေနာက္ဆုံး ၀ီရိယႏွင့္သမာဓိတုိ႔ရဲ႕ အခ်ီအခ် ညီမွ်မႈေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပင္ အရဟတၱဖုိလ္ နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာကုိ ခံစားသြားရပါတယ္..။

          ဆုိခဲ့ၿပီးစကားမ်ားကုိ ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္…. အရွင္၀ကၠလိမေထရ္ဟာ သဒၶါလြန္ကဲၿပီး က်န္ဣေျႏၵမ်ား အားနည္းေနမႈ. အရွင္ေသာဏမေထရ္ဟာလည္း ၀ီရိယလြန္ကဲၿပီး က်န္ဣေျႏၵမ်ား အားနည္းေနမႈေၾကာင့္ ရသင့္ရထုိက္ေသာသမဏဓမၼကုိ ရသင့္ပါလ်က္ မရရွိဘဲ ျဖစ္ေနခ်ိန္ ဘုရားရွင္၏ သာ၀ကေတြအေပၚထား ရွိတဲ့ အနႏၱမဟာရုဏာေတာ္ျဖင့္ ၾသ၀ါဒလမ္းညႊန္ေပးမႈတုိ႔ေၾကာင့္ လြန္ကဲေနေသာဣေျႏၵမ်ား တည့္မတ္ၿပီး ေနာက္ဆုံး သမဏဓမၼလုိ႔ေခၚရတဲ့ အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ အသီးသီး ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါတယ္။

          ဆုိလုိရင္းက..သဒၶါ.၀ီရိယ.သတိ.သမာဓိ.ပညာဆုိတဲ့ ဒီတရားငါးပါးဟာ တစ္ခုခုအားေကာင္းၿပီး က်န္တရားမ်ား အားနည္းေနလွ်င္ (တရားရွာအားထုတ္တဲ့အခါ)အထက္တန္းသုိ႔ မေရာက္ႏုိင္ဘဲ အလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္  ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္..။

သဒၶါ ႏွင့္ ပညာ
          အထူးအားျဖင့္ ေျပာရရင္..သဒၶါႏွင့္ပညာတုိ႔ရဲ႕ ညီမွ်စြာ ထားမႈကုိ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူၾကပါတယ္…။ ဘာေၾကာင့္ခ်ီးမြမ္းၾကသလဲဆုိရင္… သဒၶါတရားအားေကာင္းၿပီး ပညာအားနည္း ေနသူမွာ ယုံၾကည္မႈသဒၶါတရားဟာ အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္တတ္ပါတယ္..။ မၾကည္ညိဳသင့္တဲ့ ေနရာေတြမွာ ၾကည္ညိဳမႈေတြ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ 

ဥပမာ…မၾကည္ညဳိသင့္တဲ့ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကုိ ကပ္ခုိၿပီး ဖ်က္ဆီးေနတဲ့ ဘုိးေတာ္ဘြားေတာ္နတ္စတဲ့အရာေတြမွာ ၾကည္ညိဳမႈေတြ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္..။ ဒါတင္မကေသး ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္သူကေတာ့ျဖင့္ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းလုိက္တာ၊ ဟုိေရာက္ရင္ ဘာေတြ ေပးတာ၊ ဘယ္လုိ ေျပာေဟာတာ-စသည္ျဖင့္ အမ်ားေျပာတုိင္း ယုံတတ္သူမ်ားဟာ  ပညာအားနည္းေနမႈေၾကာင့္ပါ..။ သဒၶါတရားအားေကာင္းတာ ေကာင္းပါတယ္…၊ ကုသုိလ္လည္း ရပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ နည္းလမ္းက မွန္ကန္မႈမရွိရင္ သဒၶါဟာလည္း ယိမ္းယုိင္ၿပိဳလဲသြားတတ္ပါတယ္။ အဓိကေျပာလုိရင္းက ကုသုိလ္လုပ္ၿပီး အကုသုိလ္ၿခံရံေနရင္ (ၿခံရံေနမႈကုိ မသိရင္)ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆုိးက်ိဳးက ပုိမ်ားေနပါလိမ့္မယ္။ 

အခုေခတ္ျမန္မာ ႏုိင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာေတြဟာ အမ်ားစုအားျဖင့္ သဒၶါလြန္ၿပီး စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈပညာေတြ အားနည္းေနၾကတာကုိ ေတြ႕ေနရပါတယ္…။ ဒီလုိ ပညာအားနည္းေနၾကမယ္ဆုိရင္ သာသနာေတာ္ကုိ ကပ္ခုိၿပီး သာသနာေတာ္ကုိ ဖ်က္ဆီးေနတဲ့ ဘုိးေတာ္ဘြားေတာ္စတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကုိ ဗန္းျပၿပီး လိမ္ညာကာ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ေနသူ ေတြဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဒီထက္မကတုိးပြား မ်ားျပားလားမွာ အမွန္ပါပဲ။ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကုိ မိမိတုိ႔ ကုိယ္တုိင္ သိၿပီး ႀကိဳတင္ကာကြယ္ထားမွသာလွ်င္ မိမိတုိ႔သႏၱာန္မွာ တည္ရွိေနတဲ့ ဗုဒၶသာသနာဟာ အစစ္အမွန္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ယုံၾကည္မႈအစစ္အမွန္ဟာ (၅)မ်ိဳးရွိပါတယ္….
၁။ ဘုရားကုိ ယုံၾကည္မႈ
၂။ တရားကုိ ယုံၾကည္မႈ
၃။ သံဃာကုိ ယုံၾကည္မႈ
၄။ ကံကုိ ယုံၾကည္မႈ
၅။ ကံ၏အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္မႈတုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္..။
          ဒီငါးမ်ိဳးမွ တစ္ပါးတစ္ျခားေသာ ယုံၾကည္မႈမ်ိဳးေတြကေတာ့ ယုံၾကည္မႈအစစ္အမွန္မဟုတ္ပါဘူး၊ အတုေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္..။ အတုေတြကုိ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ ရလာမဲ့အက်ိဳးရလာဒ္ဟာလည္း အစစ္ေတာ့ ရမွာမဟုတ္၊ အတုေတြပဲ ရမွာပါ။

          ဘ၀သံသရာ ခရီးသြားရာမွာ အတုေတြနဲ႕ အလုပ္မျဖစ္ပါဘူး၊ အတုဆုိတာ စိတ္မခ်ရပါဘူး၊ အစစ္နဲ႕မွ ျဖစ္မွာပါ၊ ဒါမွ စိတ္ခ်ရမွာ။ ႏုိင္ငံျခားလက္မွတ္အတုနဲ႕ ႏုိင္ငံရပ္ျခားသြားဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္ပါဘူး၊  သူမ်ားကုိ ညာလုိ႔ရေပမယ့္ မိမိကုိယ္ကုိ ညာလုိ႔ေတာ့ ရမွာမဟုတ္ပါဘူး၊ ေနာက္ၿပီး မိမိကုိယ္တုိင္ကလည္း အတုလုိ႔သိထားေတာ့ ရင္တထိတ္ထိတ္နဲ႕ ဘယ္မွာသာလွ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈအစစ္အမွန္ဟာ ျဖစ္ႏုိင္မွာလဲ..၊ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ သိႏုိင္ပါတယ္…။

          တကယ္တန္းက်ေတာ့ အတုနဲ႕အစစ္ဟာ ဂဃနဏမသိေသးသူေတြအဘုိ႔ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္တတ္ေပမယ့္ သိထားသူေတြအဘုိ႔ကေတာ့ တျခားစီပါပဲ။
          မိမိသႏၱာန္မွာ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရား အစစ္အမွန္ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ယူရမလဲဆုိရင္….
၁။ ယုံၾကည္မႈသဒၶါတရားမရွိေသာပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ…
၂။ ယုံၾကည္မႈသဒၶါတရားရွိေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ မွီ၀ဲပါ၊ ခ်ဥ္းကပ္ပါ၊ ဆည္းကပ္ပါ။
၃။ ယုံၾကည္မႈသဒၶါတရားေတြ တုိးပြားေစမဲ့ ဘုရားေဟာသုတၱန္တရားေတာ္ေတြကုိ နာယူပါ၊ ဖတ္ရႈပါ၊ ဆင္ျခင္ပါ…
အဲဒီလုိဆုိရင္ သဒၶါတရားဟာ မိမိတုိ႔သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာပါလိမ့္မယ္..။ စင္ၾကယ္လာပါလိမ့္မယ္..။
စစ္မွန္ေသာသဒၶါတရားျဖစ္ပါမွ စစ္မွန္ေသာအက်ိဳးတရားမ်ား ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္..။

ေနာက္တစ္ခုက ပညာအားေကာင္းၿပီး သဒၶါက အားနည္းေနျပန္လွ်င္လည္း ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတဲ့ဘက္သုိ႔ ေရာက္သြားတတ္ပါတယ္။ ေဆးလြန္နာဟာ ကုရတာ ခက္ခဲသလုိမ်ိဳး ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ…ပုံေတာ္ေတြဟာ ဘုရားမဟုတ္ဘဲ ေက်ာက္ပုံႀကီးေတြပါ၊ ဓာတ္ပုံေတြပါ၊ ဘာမွ ၾကည္ညိဳစရာ မရွိပါဘူး၊ ေက်ာက္ပုံ.ဓာတ္ပုံေတြဟာ အရုပ္သက္သက္ျဖစ္လုိ႔ ကုိးကြယ္ေနလည္း အပုိပါပဲ၊ ဘာအက်ိဳးမွ ခံစားရမွာ မဟုတ္ပါဘူး-စသည္ျဖင့္ တစ္ဘက္စြန္း ေရာက္သြားတတ္ပါတယ္။ (ခ်ဲ႕ၾကည့္ရင္ အမ်ားႀကီးပါ)
          ဒီလုိျဖစ္ၿပီဆုိရင္ .. ဒါဟာ ပညာအားေကာင္းၿပီး သဒၶါ(ယုံၾကည္မႈ)အားနည္းေနလုိ႔ပဲ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရမွာပါ..။ 

ဒီလုိ တစ္ခုခုက အားေကာင္းၿပီး က်န္တစ္ခုက အားေပ်ာ့ေနခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကုသုိလ္ျဖစ္တာ နည္းၿပီး၊ နည္းလမ္းက မမွန္ေတာ့ အခ်ိန္မေရြး အကုသုိလ္ေတြ တုိးပြားလာႏုိင္ပါတယ္..။ ကုသုိလ္တစ္ပဲ ငရဲ တပိႆာ-ဆုိသလုိမ်ိဳး ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္..။ 

သမာဓိ ႏွင့္ ၀ီရိယ
ေနာက္တစ္ခုက… သမာဓိႏွင့္ ၀ီရိယကုိလည္း အညီအမွ် ထားပါမွ လုိအပ္ေသာအက်ိဳးဟာ ၿပီးစီး ျပည့္စုံႏုိင္မွာပါ..။ သမာဓိအားေကာင္းၿပီး ၀ီရိယေလ်ာ့နည္းေနသူဟာ ပ်င္းရိျခင္း(ေကာသဇၨ)တရားေတြရဲ႕ လႊမ္းမုိးႏွိပ္စက္မႈကုိ ခံရႏုိင္ပါတယ္..။ ၀ီရိယအားေကာင္းၿပီး သမာဓိက ေလ်ာ့နည္းေနျပန္လွ်င္လည္း စိတ္ပ်ံ႕လြင့္မႈ(ဥဒၶစၥ)တရားဆုိးေတြရဲ႕ လႊမ္းမုိးႏွိပ္စက္မႈကုိ ခံရႏုိင္ပါတယ္..။ ယင္းတရားႏွစ္ပါးကုိ အခ်ီအခ် ညီမွ်စြာ ထားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ပ်င္းရိမႈ(ေကာသဇၨ)တရားႏွင့္ ပ်ံ႕လြင့္မႈ(ဥဒၶစၥ)တရားဆုိးေတြ မျဖစ္ေပၚလာ ႏုိင္သလုိ ေရွးပါရမီဓာတ္ခံ ေကာင္းတဲ့သူျဖစ္ခဲ့ရင္ ဒီဘ၀မွာပဲ စ်ာန္၀ိပႆနာမဂ္ဖုိလ္တရားထူးမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ပါတယ္..။

တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္…..
သမထအမႈကုိ ျပဳလုပ္ေနတဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သႏၱာန္မွာ သဒၶါတရားဟာ အားေကာင္းေနပါတယ္၊ ယင္းသဒၶါတရား အားေကာင္းမႈေၾကာင့္ ေရွးပါရမီဓာတ္ခံႏွင့္ျပည့္စုံခဲ့ရင္ ယခုဘ၀မွာပင္ စ်ာန္စေသာတရား ထူးမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ပါတယ္၊ ေရွးပါရမီဓာတ္ခံပါ/မပါကေတာ့ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ မသိႏုိင္တဲ့အရာျဖစ္လုိ႔ ယခုပစၥဳပၸန္မွာ တရားအားထုတ္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ စ်ာန္မဂ္ဖုိလ္တရားမ်ား မရခဲ့ရင္ေတာင္ ေနာက္ေနာင္ ဘ၀ေတြမွာ ပါရမီဓာတ္ခံေကာင္းတစ္ခုေတာ့ ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္..၊ အက်ိဳးဆုတ္ယုတ္မႈမ်ိဳးေတာ့ ဘယ္ေသာအခါမွ ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ပါဘူး။

သမာဓိႏွင့္ပညာ ႏွစ္ပါးထဲမွာလည္း သမထအမႈကုိ ျပဳလုပ္ေနတဲ့ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ သႏၱာန္မွာ ေရွးက ေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္း သဒၶါတရားသာ အားေကာင္းေနတာမဟုတ္၊ ဧကဂၢတာဆုိတဲ့ အာရုံတစ္ခုတည္းမွာ စိတ္ကေလးတည္ၿငိမ္ေနမႈသမာဓိဟာလည္း အားေကာင္းေနတတ္ပါတယ္..၊ ယင္းသုိ႔ အားေကာင္းေနမႈ ေၾကာင့္ ပါရမီဓာတ္ခံေကာင္းရွိခဲ့သူျဖစ္ရင္ ယခုဘ၀မွာပင္ စ်ာန္စေသာတရားမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ပါတယ္။

၀ိပႆနာတရားကုိ အားထုတ္ေနတဲ့ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သႏၱာန္မွာ ပညာဟာ အားေကာင္းေနပါတယ္၊ ယင္းပညာအားေကာင္းေနမႈေၾကာင့္ လကၡဏာသုံးတန္ကုိ ထုိးထြင္းသိျမင္ႏုိင္ၿပီး ကၽြတ္တန္း၀င္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
သမာဓိႏွင့္ပညာ ႏွစ္ပါးလုံး ညီမွ်ခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေျပာစရာမလုိေအာင္ပင္ ျပည့္စုံေနပါၿပီ။

သတိ
သတိကေတာ့ ေနရာတုိင္းမွာ အားေကာင္းဖုိ႔လုိပါလိမ့္မယ္၊ သတိဟာ စိတ္၏ ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း= ဥဒၶစၥ ၊  ပ်င္းရိျခင္း= ေကာသဇၨ သေဘာသုိ႔ ေရာက္ေနရင္ မေရာက္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းေၾကာင္းေပး တတ္ပါတယ္၊ 
ဟင္းလွ်ာတုိင္းမွာ ဆားမပါရင္ မၿပီးသလုိ…၊ အားလုံးစုံေသာမင္းမႈေရးရာမွန္သမွ်ေတြ ကုိ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အမတ္ႀကီးဟာ မင္းမႈေရးရာကိစၥမွန္သမွ် သူမပါရင္ မၿပီးသလုိမ်ိဳး သတိဟာလည္း ေနရာတုိင္းမွာ သူမပါရင္ မၿပီးပါဘူး..။

ဒါေၾကာင္မုိ႔ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ကလည္း သံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာ…"သတိ စ ပန သဗၺတၳိကာ ၀ုတၱာ ဘဂ၀တာ၊ ကိ ံကာရဏာ..? စိတၱံ ဟိ သတိပဋိသရဏံ၊ အာရကၡပစၥဳပ႒ာနာ စ သတိ၊ န ၀ိနာ သတိယာ စိတၱႆ ပဂၢဟနိဂၢေဟာ ေဟာတိ"လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္..။
အဓိပၸါယ္ကေတာ့…. ဘုရားရွင္ဟာ သတိကုိ အလုံးစုံေသာကိစၥမွန္သမွ် ၿပီးစီးျခင္းရွိ၏ဟူ၍ ေဟာေတာ္မူပါတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္…စိတ္ဟာ သတိလွ်င္ လဲေလ်ာင္းရာ မွီခုိရာ ပုန္းေအာင္းရာရွိ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္၊ သတိဟာ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းအမႈ၌ ေရွ႕႐ႈတည္ျခင္းသေဘာရွိပါတယ္၊ သတိႏွင့္ ကင္းကြာၿပီး စိတ္ကုိ ႏွိပ္ကြပ္ဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္နည္းနဲ႕မွ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး….လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္..။

ဒါေၾကာင့္ ေနရာတုိင္းမွာ သတိဟာ အင္မတန္ အေရးပါ အရာေရာက္တဲ့ အဓိကမိန္းတစ္ခု ျဖစ္ေနလုိ႔…..အ႒ကထာဆရာေတာ္ကလည္း …" သတိ ပန သဗၺတၳ ဗလ၀တီ ၀ဋၬတိ=သတိဟာ ေနရာတုိင္းမွာ အားေကာင္းဖုိ႔လုိပါတယ္…"လုိ႔ ညႊန္ျပေတာ္မူပါတယ္..။

အထက္ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အရာေတြကုိ ျပန္သုံးသပ္ရင္ … သဒၶါတရားႏွင့္ပညာတရား၊ ၀ီရိယတရားႏွင့္ သမာဓိ(ဧကဂၢတာ)တရားတုိ႔ ညီမွ်စြာ ထားမယ္၊ သတိဟာလည္း ယင္းတရားတုိ႔ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု တိမ္းေစာင္းမႈမျဖစ္ေအာင္ ထိန္းေၾကာင္းမႈေပးခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ မိမိတုိ႔ ရည္မွန္းထားသည့္ ပန္းတုိင္ကုိ လွမ္းကုိင္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္…။

ဣေျႏၵ ၅-ပါးကုိ စင္ၾကယ္ေအာင္ လုပ္နည္း
အခု ေျပာခဲ့တဲ့တရားငါးပါး မိမိသႏၱာန္မွာ မစင္မၾကယ္ျဖစ္ေနခဲ့ရင္ စင္ၾကယ္ေအာင္လုပ္နည္းကေတာ့….ပဋိသမၻိဒါမဂ္မွာ ဒီလုိ လာပါတယ္…..
၁။ သဒၶါတရားမရွိေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
၂။ သဒၶါတရားရွိေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ မွီ၀ဲ.ဆည္းကပ္.ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း
၃။ ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းေသာ(ၾကည္ညိဳမႈကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္ေသာ) သုတၱန္တရားေတာ္မ်ားကုိ ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ သဒၶါတရားဟာ စင္ၾကယ္လာႏုိင္ပါတယ္…။

၁။ ပ်င္းရိေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
၂။ အားထုတ္အပ္ေသာ၀ီရိယရွိေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ မွီ၀ဲ.ဆည္းကပ္.ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း
၃။ ေကာင္းစြာအားထုတ္ေၾကာင္းသမၼပၸဓာန္တရားတုိ႔ကုိ ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ ၀ီရိယ(ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ)ဟာ စင္ၾကယ္လာႏုိင္ပါတယ္..။

၁။ သတိလြတ္ကင္းေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
၂။ စြဲကပ္တည္ရွိေနေသာသတိရွိေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ မွီ၀ဲ.ဆည္းကပ္.ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း
၃။ သတိပ႒ာန္တရားေတြကုိ ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ သတိဟာ စင္ၾကယ္လာႏုိင္ပါတယ္..။

၁။ မတည္ၾကည္ေသာသေဘာရွိေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
၂။ တည္ၾကည္ေသာသေဘာရွိေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ မွီ၀ဲ.ဆည္းကပ္.ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း
၃။ စ်ာန္၀ိပႆနာမဂ္ဖုိလ္တရားတုိ႔ကုိ ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ သမာဓိဟာ စင္ၾကယ္လာႏုိင္ပါတယ္…။

၁။ ပညာမရွိေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
၂။ ပညာရွိေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ မွီ၀ဲ.ဆည္းကပ္.ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း
၃။ သိမ္ေမြ႕ေသာခႏၶာ.အာယတန.ဓာတ္စတဲ့သေဘာတရားေတြကုိ ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ ပညာဟာ စင္ၾကယ္လာႏုိင္ပါတယ္…။
အားလုံးပဲ ဣေျႏၵငါးပါးတုိ႔ကုိ မစင္ၾကယ္ေသးရင္လဲ စင္ၾကယ္ေအာင္၊ စင္ၾကယ္ၿပီးရင္လဲ ပုိ၍ ပုိ၍ စင္ၾကယ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ၿပီး မိမိတုိ႔ရဲ႕ လက္က်န္ဘ၀အခ်ိန္တုိေလးကုိ အက်ိဳးရွိစြာ အသုံးခ်ႏုိင္ၾကပါေစ..။
 
ေမာင္သန္႔စင္(အညတရသာကိယ)
က်မ္းကုိး
ဒီဃနိကာယ္၊ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္
အဂၤုတၱဳိရ္ပါဠိေတာ္
အဂၤုတၱဳိရအ႒ကထာ
ပဋိသမၻိဒါမဂ္ပါဠိေတာ္
သံယုတ္ပါဠိေတာ္
 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts